آواز مارکتینگ

تولید محتوا چیست و معرفی انواع تولید محتوا

تولید محتوا چیست

شاید در پاسخ به این سوال که تولید محتوا چیست، نتوانیم در یک جمله پاسخ درست و کاملی را ارائه دهیم؛ ولی به عقیده بسیاری از متخصصان تولید محتوا فرایندی است که در طی آن اطلاعات مفیدی به مخاطب ارائه می‌شود. به بیان کامل‌تر، تولید محتوا شامل فرایند انتقال پیام و ایجاد ارتباط با مخاطب از طریق متن، صوت، تصویر یا ویدئو است.

در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ سوال تولید محتوا چیست را شرح دهیم.

تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا شامل فعالیت‌هایی می‌شود که منجر به تولید اطلاعات در رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی می‌شود. بدیهی است که هر چه اطلاعات مفید و بیشتری در رسانه‌های مختلف کسب و کار شما وجود داشته باشد، افرادی بیشتری جذب آن کسب و کار خواهند شد.

در سال‌های آتی، تمامی کسب و کارها، صرف نظر از هر محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، به سایت و حتی شبکه‌های اجتماعی نیاز خواهند داشت. داشتن سایت و شبکه‌های اجتماعی به معنی نیاز به تولید محتوا برای تعامل با مخاطبان است.

  • محتوا چیست و نکات مهم برای تولید یک محتوای موفق چیست؟

 

سئو و تولید محتوا

اگر در حوزه سئو و تولید محتوا فعالیت دارید، حتما این عبارت به گوش‌تان خورده که \”محتوا پادشاه است.\” تولید محتوا در واقع مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در سئو است که هر قدر اصولی‌تر و ارزشمندتر تولید شود، موفقیت شما در سئو نیز بیشتر می‌شود. درنتیجه، سایت شما رتبه بهتری در نتایج جستجو به خود اختصاص می‌دهد. امروزه یکی از راه‌های موفقیت کسب و کار‌های مختلف، تولید محتوای مفید و ارزشمند برای کاربران یک سایت است. از این رو، بسیاری از شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات تولید محتوا برای سایت‌ها، شرکت‌ها، کسب و کارها و صنایع مختلف کرده‌اند.

سئو و تولید محتوا

انواع محتوا

معمولا زمانی که سوال انواع تولید محتوا چیست، مطرح می‌شود، ذهن بیشتر افراد به سمت مطالب و متونی می‌رود که در سایت‌های مختلف وجود دارد. این در حالی است که انواع محتوا را می‌توان با توجه به فرم آن به انواع مختلف زیر تقسیم کرد:

1. محتوای متنی

2. محتوای تصویری

3. محتوای ویدیویی

4. محتوای صوتی

کسب و کاری می‌تواند در مسیر تولید محتوا از رقبای خود جلو بیفتد که از هر چهار مدل بالا برای وب‌سایت خود استفاده کند. در ادامه همراه ما باشید تا هر یک از موارد بالا را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

1. محتوای متنی

محتوای متنی، رایج‌ترین نوع محتواست و معمولا بیشتر تولیدکنندگان محتوا در این زمینه فعالیت می‌کنند. البته بسیاری از سایت‌ها، بسته به نوع فعالیت‌شان، با راه‌اندازی بخش خبری یا بلاگ اخبار مربوط به حوزه‌ فعالیت‌شان را هم پوشش می‌دهند.

محتوای متنی انواع مختلفی دارد و هر نوع متنی که در فضای وب یا شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود، تولید محتوای متنی محسوب می‌شود.

2. محتوای تصویری

معمولا محتوای تصویری به دلیل داشتن جذابیت‌های بصری برای کاربران یک سایت جذاب‌تر است. از این نوع محتوا به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بیشتر استفاده می‌شود.

این مدل محتوا به‌ویژه برای کاربرانی که صرفا به تصاویر توجه دارند، مناسب است و می‌تواند نظر آن‌ها را به خود جلب کند. زیرا همه افراد حوصله خواندن متون طولانی را ندارند. تحت هر شرایطی در کنار محتوای متنی خود، از تصاویر کاربردی استفاده کنید تا ضمن ارائه‌ اطلاعات کامل‌تر، سطح صفحه‌ مربوطه را به لحاظ بصری تا چند پله ارتقا دهید.

  • اینستاگرام مارکتینگ چیست و اصول بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

3. محتوای ویدیویی

در پاسخ به سوال تولید محتوا چیست، شاید کمتر کسی به تولید محتوای ویدیویی اشاره کند که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ویدیومحور مثل یوتیوب یا آپارات قابل مشاهده است. فراموش نکنید که این روزها، با توجه به برخی نیازها و همچنین بالاتر رفتن سرعت اینترنت، می‌توانید با استفاده از محتوای ویدیویی، مخاطبان و مشتریان بسیاری را به سوی خود جذب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای تولید محتوای ویدیویی هم از موشن گرافیک و هم اینفوموشن استفاده کنید تا جذابیت بیشتری را به مخاطب انتقال دهید. فقط ویدیو‌هایی را در سایت خود بارگذاری کنید که کاربردی بوده و به حوزه فعالیت شما مرتبط هستند. چون گوگل مانند محتوای متنی، ویدیو‌های شما را نیز بررسی خواهد کرد.

4. محتوای صوتی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در پاسخ به سوال تولید محتوا چیست، باید به آن اشاره کنیم، تولید محتوای صوتی است. برای افرادی که به دلیل مشغله کاری، فرصت خواندن و دیدن محتوای متنی و تصویری را ندارند، محتوای صوتی بهترین گزینه است. برای مثال، پادکست‌ها محتوای صوتی هستند که از طریق اینترنت به گوش عموم مردم می‌رسند. مزیت محتواهای صوتی این است که در هرجایی می‌توان آن‌ها را اجرا کرد و از محتوای آن استفاده کرد.

اقدامات تولید محتوا چیست؟

در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقداماتی که برای تولید محتوا باید مدنظر داشته باشید، اشاره شده است. به‌عنوان تولیدکننده محتوا با مطالعه این اقدامات می‌توانید مهارت‌‌های خود را ارتقا دهید:

1. تهیه استراتژی محتوا

در فرایند تولید محتوا برای سازمان‌ها، لازم است قبل از هر کاری استراتژی محتوا و roadmap آن تهیه شود. یک استراتژی محتوا شامل همه‌چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

2. تعیین جامعه مخاطب یا پرسونای مشتری

شما باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید با آن‌ها حرف بزنید و کجا آن‌ها را پیدا خواهید کرد. این کار مستلزم تحقیق و فهم جامعه مخاطب یا پرسونای مشتری است. در واقع بهترین محتوا، آن محتوایی است که پاسخ سوالات جامعه هدف (target audience) را بدهد.

3. انتخاب بستر انتشار محتوا

پس از تعیین مخاطب هدف، باید بستری را برای انتشار محتوا پیدا کنید که معمولا سایت یا شبکه‌های اجتماعی است. اگر محتوا‌های قبلی شما قدیمی است و به‌روزرسانی لازم دارد، برنامه‌ای برای بهینه‌سازی محتواهای موجود در نظر بگیرید.

  • سوشال مدیا چیست و چه تفاوتی با سوشال نتورک دارد؟

4. خوشه‌بندی محتوایی

در این مرحله شما باید یک محتوای ستون داشته باشید که ساختار اصلی یا استخوان‌بندی وب‌سایت یا وبلاگ‌تان را مشخص کند و بر اساس آن خوشه‌های محتوایی‌اش چیده شود. به ستون محتوایی Pillar Content و به خوشه‎های محتوایی آن Cluster Content گفته می‌شود.

5. مشخص کردن کلمه کلیدی

قبل از اینکه به تاثیری که محتوای شما روی مخاطب می‌گذارد فکر کنید، باید کاری کنید که مخاطب محتوای شما را پیدا کند. در این مرحله شما نیاز به تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) دارید. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید موضوعات بلاگ خود را پیدا کرده و بر اساس آن تقویم محتوایی بسازید.

6. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

  • در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آن‌ها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. معمولا در استراتژی شبکه‌های اجتماعی هم قسمتی برای معرفی یا promote مطالب وبلاگ در نظر گرفته می‌شود.

7. تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از راه‌های معرفی بیشتر محتوای تولیدشده، استفاده از تبلیغات کلیکی است. پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می‌کند تا مطالب خود را در مقابل مخاطبان جدید از طریق تبلیغات هدفمند و پولی دریافت کنید. این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو یا وب‌سایت‌های دیگر اجرا شوند.

محتوای تصویری

سخن پایانی درباره تولید محتوا چیست

در این مقاله تلاش کردیم تا پاسخ مختصر و مفیدی به سوال تولید محتوا چیست بدهیم و انواع محتوا را برای‌تان برشمرده و به توضیح آن‌ها بپردازیم. همچنین، به ارتباط سئو و تولید محتوا پرداختیم. در ادامه نیز 7 مورد از مهم‌ترین اقدامات مربوط به تولید محتوا را برای‌تان شرح دادیم. از آنجایی که تولید محتوا مهم‌ترین اصل بیزینس شماست، پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالب بالا را در هنگام تولید محتوا مدنظر داشته باشید.

سئو چیست و چرا سئو سایت اهمیت زیادی دارد؟

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای تولید محتوا هستید، می‌توانید روی آژانس آواز مارکتینگ حساب کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی‌ست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *