آواز مارکتینگ

بازاریابی در اینستاگرام یک روش عالی برای جذب مشتری

اینستاگرام مارکتینگ

اگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشغول به فعالیت باشید، قطعا با مفهوم اینستاگرام مارکتینگ برخورد کرده‌اید. امروزه اینستاگرام به عنوان یک شبکه پرطرفدار و محبوب شناخته شده است و توانسته تاثیر زیادی در رشد کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بازاریابی در اینستاگرام بپردازیم، چرا که این شیوه یک روش عالی برای جذب مشتری است. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ضرورت استفاده از اینستاگرام مارکتینگ در کسب و کار

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده بازاریاب‌ها اینستاگرام است. استفاده از سوشال مدیا در کسب و کارهای امروزی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های بازاریابی شرکت‌ها شود. اینستاگرام طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش می‌دهد که هر کدام دارای سلایق مختلف هستند. با بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت که کسب و کارهای امروزی برای رسیدن به موفقیت در این شبکه باید اینستاگرام مارکتینگ را در برنامه کاری خود قرار دهند. تا به امروز بیش از 25 میلیون کسب و کار مختلف در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند.

طبق آمارهای منتشر شده حدود 80 درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال کرده که 60 درصد آنها از برندهای محبوب خود خرید می‌کنند. بازاریابی در اینستاگرام به کسب و کارهای داخلی این اجازه را خواهد داد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به شکل مناسب به مخاطبان هدف معرفی کنند. بازاریابی در اینستاگرام دارای تکنیک‌های خاص خود است که در این مقاله به شرح آنها می‌پردازیم.

اینستاگرام مارکتینگ

مراحل بازاریابی در اینستاگرام

برای این که بتوانید بازاریابی در اینستاگرام را به بهترین شکل انجام دهید باید ابتدا یک پروفایل مناسب برای خود ساخته و آن را بهینه سازی کنید. در واقع مهم‌ترین مراحل اینستاگرام مارکتینگ به شرح زیر هستند:

ساخت پروفایل مناسب

تفاوتی ندارد که چه کسب و کاری دارید و می‌خواهید با چه هدفی در اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کنید. شما باید بتوانید یک ظاهر مناسب برای صفحه خود طراحی کنید. اگر هدف‌تان رشد در این شبکه اجتماعی محبوب است بهتر است به هویت و المان‌های بصری صفحه توجه داشته باشید. انتخاب یک عکس پروفایل کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا بهتر دیده شوید. در ساخت پروفایل مناسب توجه کردن به بیو (بایو) دارای اهمیت است. در این بخش به صورت خلاصه و در 150 کاراکتر، فعالیت خود را به مخاطبان معرفی کنید.

در بخش بایو می‌توانید از کال تو اکشن استفاده کنید، تا مخاطبان خود را ترغیب به فعالیت کنید. در نهایت اگر دارای وب سایت هستید، می‌توانید لینک وب سایت خود را در بخش بایو درج کنید.

تبدیل اکانت به بیزینس اکانت

قبل از بازاریابی در این شبکه اجتماعی بهتر است اکانت خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید، با این کار می‌توانید برخی از ویژگی‌های بیزینس اکانت را فعال کرده و مدیریت بهتری بر روی کسب و کار خود داشته باشید. یکی از ویژگی‌هایی که بعد از افزودن بیزینس اکانت به حساب کاربری شما اضافه می‌شود، بخش اطلاعات و دکمه تماس است. با افزودن این بخش به مخاطبان این امکان را می‌دهید که تعامل بهتری با شما برقرار کنند.

بیزینس اکانت باعث می‌شود تا آمارهای اینستاگرام را به خوبی آنالیز کرده و تحلیل عمیق‌تری بر روی کیفیت کار خود داشته باشید. برای تبدیل کردن اکانت به بیزینس اکانت کافی است به بخش تنظیمات اینستاگرام رفته و از بخش اکانت، در انتهای صفحه گزینه switch to Professional account را لمس کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

 

آشنایی با انواع استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

داشتن استراتژی مناسب به کسب و کارهای تجاری کمک خواهد کرد تا بتوانند به بهترین شکل از بازاریابی در اینستاگرام بهره‌مند شوند. در این بخش قصد داریم تا به معرفی انواع استراتژی اینستاگرام بپردازیم:

تعیین هدف

قبل از هر کاری باید از خودتان بپرسید که هدف از حضورتان در اینستاگرام چیست. تعیین کردن هدف باعث می‌شود تا به شکل بهینه بتوانید در این شبکه اجتماعی محبوب گام بردارید. موفقیت در این شبکه نیازمند داشتن برنامه دقیق و منظم است. یک برنامه اصولی باعث صرف انرژی و مدیریت زمان به بهترین شکل خواهد شد. نمی‌توانید از نسخه دیگران برای موفقیت در اینستاگرام استفاده کنید.

با توجه به کسب و کار خود باید بتوانید از ایده‌های جذاب و نو استفاده کنید. قرار دادن ترکیبی از محتواهای جذاب، سرگرم کننده و… به شما کمک خواهد کرد تا تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید. رشد تعامل با مخاطبان منجر به رشد در اینستاگرام خواهد شد.

شناخت مخاطبان هدف

یکی از موضوعات کلیدی در اینستاگرام مارکتینگ بحث شناسایی مخاطبان هدف است. با شناخت صحیح مخاطبان هدف می‌توانید به آسانی محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنید. بهتر است که محتوای تولید شده شما بر اساس سن، موقعیت جغرافیایی، انگیزه مخاطبان و… دسته بندی شود. برای شناخت مخاطبان هدف کافی است ابتدا از هشتگ‌گذاری مناسب استفاده کنید. نگاه کردن به فعالیت رقیب نیز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مخاطبان خود را به شکل استاندارد شناسایی کنید.

آنالیز کردن رقبا

بعد از شناختن دقیق مخاطبان هدف، برای این که بتوانید به نسبت رقبا در وضعیت بهتری قرار بگیرید، باید آنان را آنالیز کنید. با تحلیل صفحات رقبا می‌توانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی مورد پسند کاربران قرار گرفته است. با تحلیل نرخ تعامل (تعداد لایک و کامنت) قادر خواهید بود تا در وضعیت بهتری قرار بگیرید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید از کپشن نویسی رقبا ایده‌ گرفته تا کپشن نویسی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

ساخت تقویم محتوایی

در بحث اینستاگرام مارکتینگ داشتن تقویم محتوایی به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که در طول هفته نیازمند چند پست و استوری هستید. با ساختن تقویم محتوایی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. وجود یک تقویم محتوایی به کسب و کارتان کمک خواهد کرد تا مدیریت بهتری بر روی اینستاگرام خود داشته باشید. در تقویم محتوایی بهتر است نوع محتواهایی که قرار است کار کنید را یادداشت کنید.

در تقویم محتوایی کپشن، هشتگ و زمان انتشار پست را به خوبی تعیین کنید. این کار باعث می‌شود تا در زمان و انرژی شما صرفه جویی شود و مدیریت بهتری بر روی اکانت کاری خود داشته باشید.

داشتن صبر

بسیاری از کسب و کارها می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند. رشد در اینستاگرام نیازمند صبر و حوصله است. باید برای فعالیت خود برنامه ریزی داشته باشید و به هیچ عنوان اقدام به دی اکتیو کردن اکانت خود نکنید. بهتر است برای رسیدن به موفقیت در این شبکه، به دنبال امتحان کردن راه‌های غیر معقول نباشید. با خرید فالوور شاید تعداد دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید اما نرخ تعامل صفحه‌تان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد که این امر به کمتر دیده شدن پست‌های شما می‌انجامد.

تمرکز بر شاخص‌های عملکردی

چهار شاخص کلی در اینستاگرام مارکتینگ وجو دارد که توجه کردن به آنها دارای اهمیت است. شاخص آگاهی، شاخص تعامل، شاخص تبدیل و مشتری. در شاخص آگاهی، آگاهی نسبت به برند، نرخ رشد دنبال کنندگان و تعداد بازدید از پست وجود دارد. شاخص‌های تعامل میزان تعامل و نرخ تقویت را نشان می‌دهند. در شاخص‌های تبدیل، کسب و کارها می‌توانند نرخ کلیک خوری و بانس ریت را مشاهده کنند. شاخص‌های مشتری نیز یک شاخص کلیدی در میزان رشد یک کسب و کار است که مرتبط با نظرات مثبت است.

 

ترکیب پست‌های جذاب

می‌توان گفت که به طور معمول مخاطبان اینستاگرام بر روی نوع پست منتشر شده حساس نیستند لذا کسب و کارهای تجاری می‌توانند از ترکیب پست‌های جذاب و متناسب استفاده کنند. معمولا تکرار یک نوع پست در بلندمدت می‌تواند باعث ایجاد خستگی و از بین رفتن انگیزه در مخاطبان شود.

استفاده از تصاویر در کنار ویدیو‌های جذاب باعث می‌شود تا تعامل مخاطبان حفظ شود. بهره‌گیری از عکس‌های باکیفیت دارای اهمیت است و می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید شود.

استفاده از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس

هر چقدر هم تلاش کنید که عکس با کیفیت بگیرید باز هم نیاز دارید تا از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس برای بهتر کردن تصاویر خود استفاده کنید. برنامه‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند که به کسب و کارهای تجاری این امکان را می‌دهند تا بتوانند تصاویر خود را ویرایش کنند. استفاده از فیلترهای هوشمند و افکت‌های بی‌نظیر باعث افزایش جذابیت تصاویر خواهد شد.

بهره‌گیری از قابلیت استوری

در بحث اینستاگرام مارکتینگ استفاده از قابلیت استوری می‌تواند بسیار مؤثر باشد. طبق یک نظرسنجی 30 درصد مردم پس از مشاهده یک محصول در استوری اینستاگرام، اقدام به خرید آن می‌کنند. اثربخشی استوری را باید در نظر داشته باشید و به صورت منظم در طول روز استوری‌های جذاب منتشر کنید. از طریق استوری قادر خواهید بود تا درباره کالا یا خدمتی که ارائه می‌دهید، از مخاطبان خود نظرسنجی کنید. محتوای تولید شده را بهتر است مجدد در استوری به اشتراک بگذارید.

جمع بندی مقاله اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام یک پلتفرم جذاب است که بسیاری از کسب و کارهای امروزی می‌توانند برای رسیدن به فروش بیشتر، از این اپلیکیشن استفاده کنند. یکی از موضوعات مهم در اینستاگرام بحث بازاریابی آن است. اینستاگرام مارکتینگ یکی از شیوه‌هایی است که به واسطه آن کسب و کارها می‌توانند خدمات و محصولات خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهند. هر کسب و کاری با تدوین یک برنامه جامع می‌تواند با استفاده از ایده‌های بیان شده در این مقاله، رشد قابل توجهی را تجربه کند. در صورتی که بخواهید در اینستاگرام به موفقیت برسید، کافی است صبور باشید تا به مرور توسط مخاطبان هدف دیده شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *