آواز مارکتینگ

معرفی سئو کلاه خاکستری و 8 تکنیک طلایی آن

سئو کلاه خاکستری

در دنیای بهینه ‌سازی سایت، 3 نوع سئو داریم: سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری. به عقیده کارشناسان سئو، این سئو کلاه خاکستری از سئو کلاه سیاه خیلی بهتر است. باید در نظر داشت که روش‌های سئو کلاه خاکستری هیچ ارتباطی با روش‌های دو نوع سئوی دیگر ندارد؛ چرا که خدمات مربوط به این نوع سئو نامشخص است و اطلاعات دقیقی هم از آن در دسترس نیست.

در ادامه قصد داریم به سوال سئو کلاه خاکستری چیست؟ پاسخ دهیم و درباره رایج‌ترین تکنیک‌های این سئو توضیح دهیم. پس، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری یا Gray hat SEO به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود رتبه سایت انجام می‌شود. نکته مهم این موضوع است که گاهی وقت‌ها این فعالیت‌ها با اصول و قوانین گوگل در تضاد هستند؛ اما سئوکار به نحوی این فعالیت‌ها را پیش می‌برد که منجر به جریمه شدن توسط گوگل نشود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست را در این باره از دست ندهید.

استفاده انحصاری از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

در واقع اگر شما بخواهید فقط از تکنیک‌های سئو کلاه سفید استفاده کنید، مجبورید زمان زیادی را برای رسیدن به صفحات اول طی کنید که این زمان در حوزه‌های پر رقابت ممکن است به چند سال نیز برسد!

از طرفی، استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نیز جریمه و نابودی سایت شما را به همراه خواهد داشت.

سئو کلاه خاکستری راهی برای رسیدن به صفحه اول

اینجاست که سئو کلاه خاکستری به‌عنوان راه نجات مطرح می‌شود و با کمترین ریسک و بیشترین سرعت، شما را به صفحات اول گوگل می‌رساند.

در واقع سئو کلاه خاکستری نه سیاه است و نه سفید! بلکه چیزی میان این دو یا ترکیبی از آن‌هاست. این نوع سئو به‌هیچ‌وجه غیرقانونی نیست؛ ولی اگر اشتباهی در انجام آن رخ دهد، می‌تواند موجب حذف شما از نتایج گوگل شود.

سئو چیست و چرا سئو سایت اهمیت زیادی دارد؟

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

توصیه ما به شما این است که به محض خواندن روش‌های زیر، به دنبال اجرا کردن آن‌ها بر روی سایت خود نباشید و درباره هر مورد بیشتر تحقیق کنید تا بتوانید آن را با ریسک کمتر اجرا کنید.

در ادامه به معرفی رایج‌ترین روش‌های سئو کلاه خاکستری خواهیم پرداخت:

روش‌های سئو کلاه خاکستری

1. صفحات سایت خود را دوباره طراحی کنید

به عقیده بسیاری از متخصصان سئو بهتر است بعد از چند سال سایت خود را مجددا طراحی کنید. زمانی که شما سایت خود را دوباره طراحی کنید، کد‌ها و دستورات آن تغییر می‌کند و گوگل تصور می‌کند شما در حال آپدیت محتواهای‌تان هستید و اعتبارتان را زیاد می‌کند.

توجه داشته باشید که این کار آن‌طور که به نظر می‌رسد آسان نیست و فقط افراد متخصص و حرفه‌ای قادر به انجام آن هستند. از آنجایی که این کار یکی از تکنیک‌‏های سئو کلاه خاکستری است، باید در انجام آن احتیاط کرد.

2. لینک‌سازی خارجی کنید

دومین و محبوب‌‌ترین تکنیک سئو کلاه خاکستری، خرید و تجارت لینک‌سازی است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. گوگل این کار را نفی کرده است. با این حال، افراد بسیاری با سایت‌های دیگر تبادل‌های لینکی انجام می‌دهند یا از سایت‌های محبوب لینک خریداری می‌کنند.

برای مثال، یکی از روش‌های لینک‌سازی این است که دو سایت به معرفی لینک‌های یکدیگر در صفحات سایت خود بپردازند. استفاده از تکنیک بک‌لینک خیلی مهم است و اگر به‌صورت ناشیانه استفاده شود، عواقب بدی را برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

3. حساب‌های شبکه اجتماعی جعلی درست کنید

یکی دیگر از روش‌های سئو کلاه خاکستری، که بسیاری از سئوکاران از آن استفاده می‌کنند، این است که چند حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر، لینکدین، آپارات، فیسبوک و… ایجاد کرده و سپس با فعالیت در آن‌ها، اقدام به گرفتن بک‌لینک از طریق آن‌ها می‌کنند.

فراموش نکنید که امکان انجام چنین کاری از طریق شبکه‌های اجتماعی خودتان نیز وجود دارد؛ ولی اگر می‌خواهید لینک‌های دریافتی بیشتری داشته باشید، بهتر است از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. این حساب‌ها می‌توانند به شما در افزایش فالوئر، اشتراک‌گذاری و گرفتن ترافیک بیشتر نیز کمک کنند.

4. دامنه‌های منقضی‌شده را خریداری کنید

این تکنیک سئو کلاه خاکستری سئو مدت زیادی است که در سطح وب استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود گوگل به‌زودی این روش را در الگوریتم‌های جدید خود شناسایی کند؛ ولی به هر حال هنوز هم قابل استفاده است.

دامنه‌های زیادی وجود دارند که یا منقضی شده‌اند یا قیمت آن‌ها خیلی کم است و دارای مطالب مرتبط با سایت شماست. شما می‌توانید این دامنه‌ها را خریداری کرده و کلمات کلیدی سایت خود را در مطالب آن‌ها پیدا کرده و به سایت خود لینک دهید. دقت کنید دامنه خریداری‌شده اعتبار بالایی داشته باشد!

اگر این دامنه نرخ اسپم بالا و دامین آتوریتی کمی داشته باشد، در اصل استفاده از آن برای ساخت لینک بازخورد منفی برای‌تان خواهد داشت.

5. کامنت مارکتینگ کنید

هنگامی‌ که در پایان متن شما نظرسنجی انجام شود و کاربران نظر خود را اعلام کنند، گوگل سایت شما را در رتبه بالایی قرار خواهد داد. مهم نیست که این نظرات در جهت منفی باشد یا مثبت؛ گوگل محتوایی را که باعث به حرف آمدن و تعامل مخاطب شود، دوست دارد و این موضوع را پای جذابیت محتوای شما می‌گذارد و به‌ مرور زمان جایگاه سایت شما را افزایش می‌دهد.

در واقع، اگر می‌خواهید از طریق تکنیک سئو کلاه خاکستری به دیده شدن محتوای خود کمک کنید، باید از دستگاه و سیستم‌های دیگر استفاده کنید و برای محتوای خود کامنت‌هایی را قرار دهید. حواس‌تان باشد که این کار را به‌صورت افراطی انجام ندهید؛ وگرنه گوگل به شما مشکوک می‌شود.

6. از کلمه کلیدی در عنوان‌ محتواها استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی تنها در عنوان‌ محتواها و اشاره نکردن به آن‌ها در طول متن، یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است. توجه داشته باشید که در این حالت شما در حال نوشتن محتوایی بر اساس اصول سئو هستید که مخاطب را چندان جذب نمی‌کند. درست است که تاثیر نوشتن کلمه کلیدی در عنوان خیلی زیاد است؛ اما گوگل سریع تشخیص می‌دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید.

این تکنیک سئو کلاه خاکستری برای متن‌هایی که کوتاه هستند، جواب می‌دهد؛ اما اگر متن شما بیش از 1000 کلمه دارد، حتما در طول متن کلمه کلیدی را استفاده کنید. در غیر این صورت، گوگل این موضوع را تشخیص می‌دهد و برای شما امتیاز منفی در نظر می‌گیرد.

محتوا چیست و نکات مهم برای تولید یک محتوای موفق چیست؟

7. برای سایت خود میکروسایت یا وبلاگ بسازید

یکی از بهترین استراتژی‌های ایجاد بک‌لینک برای وب‌سایت شما، ایجاد میکروسایت یا وبلاگ است. این روش سئو کلاه خاکستری به شما کمک می‌کند که بدون زیر پا گذاشتن قوانین گوگل، رتبه سایت خود را بهبود بخشید.

از آنجایی که در این روش کنترل کامل محتوا را بر عهده دارید، می‌توانید از بک‌لینک‌های با کیفیت بالا در محتوا‌های مرتبط و مدنظرتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای نتیجه‌گیری بیشتر و بهتر، محتوا‌های بلاگ شما باید ارزشمند و مرتبط با صفحه‌ای باشد که می‌خواهید به آن لینک بدهید.

8. نظرات مثبت در نقشه گوگل ثبت کنید

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو که بسیاری از افراد از آن غافل می‌شوند، نظراتی است که مخاطبان در نقشه گوگل کسب و کارتان ثبت کرده‌اند. گوگل با بررسی این نظرات، متوجه می‎شود که مشتریان شما تا چه حد از خدمت یا محصول شما راضی بوده‌اند.

در این باره پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از مخاطبانی که به سراغ کسب و کارتان آمده‌اند، بخواهید به نقشه گوگل‌تان رفته و آنجا نظرات مثبت برای کسب و کار شما ثبت کنند.

به عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری نیز می‌توانید خودتان با حساب‌های کاربری مختلفی که در گوگل دارید، به نقشه کسب و کارتان سر زده و آنجا نظر مثبت بدهید.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

سخن پایانی

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، تمام قوانینی را که گوگل در نظر گرفته است، نقض می‌کنند؛ در حالی که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری این‌طور نیستند و شما می‌توانید در جای مناسب و بااحتیاط از آن‌ها استفاده کنید.

ما نیز در این مطلب تلاش کردیم تا 8 مورد از رایج‌ترین روش‌های سئو کلاه خاکستری را به شما معرفی کرده و توضیح دهیم. در صورتی که به دنبال دریافت خدمات سئو با بهترین کیفیت هستید، حتما با کارشناسان ما در آژانس آواز مارکتینگ تماس حاصل کنید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *