آواز مارکتینگ

تبلیغات دیجیتال چیست و چه تفاوتی با تبلیغات سنتی دارد؟

تبلیغات دیجیتال

در ابتدای تبلیغات دیجیتال چیست باید بگوییم تبلیغات هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده است. طبق آمارهای منتشرشده حدود 64 درصد از مردم با تماشای انواع تبلیغات دیجیتال به‌ویژه ویدیوهای تبلیغاتی، تحت تاثیر قرار گرفته و خریدهای خود را نهایی می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که تبلیغات و بازاریابی تا حدود زیادی می‌توانند بر روی سودآوری یک شرکت موثر باشند.

انتخاب کمپین تبلیغاتی دیجیتال مناسب باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ نهایی کسب و کارها خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت به کارگیری انواع تبلیغات دیجیتال مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم.

بازاریابی و تبلیغات دیجیتال چیست؟

در ادامه مقاله تبلیغات دیجیتال چیست باید گفت تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، هر کسب و کاری با انتشار مطالب تبلیغاتی از طریق شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وبسایت‌ها و… می‌تواند خدمات و محصولات خود را به فروش برساند. در حال حاضر، این شیوه تبلیغاتی بسیار موثر است و باعث نزدیک شدن ارتباط میان فروشنده و خریدار می‌شود. با استفاده از تبلیغات دیجیتال شرکت‌ها قادرند تا به مخاطبان و کاربران خود کمک کنند تا بتوانند از مرحله تصمیم‌گیری به خرید برسند.

تبلیغات دیجیتالی به‌صورت پیوسته از سال 1994 میلادی در حال پیشرفت بوده است و به‌عنوان یک شیوه نوین شناخته نمی‌شود. تنوع سبک انتخابی در این نوع تبلیغات به گونه‌ای است که شرکت‌های امروزی می‌توانند متناسب با استراتژی خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

بازاریابی دیجیتالی در دوره‌های مختلف هوشمند‌تر شده و متناسب با نیاز کاربران قابل تغییر است. در زمان گذشته، شرکت‌ها برای این که بتوانند محصولات خود را در معرض نمایش بگذارند، از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می‌کردند؛ اما امروزه با روی کار آمدن تجهیزات جدید، این سبک تبلیغات از طریق ابزارهای دیجیتالی انجام می‌شود.

تفاوت تبلیغات دیجیتال با تبلیغات سنتی در چیست؟

در شیوه تبلیغات سنتی، شرکت‌ها به‌صورت انبوه پیام‌های تبلیغاتی خود را بدون در نظر گرفتن جامعه اصلی مخاطبان ارسال می‌کردند. در این شیوه نحوه دریافت بازخورد بسیار دشوار بود و به دلیل نوع ارسال تبلیغ، هزینه‌های زیادی را به کسب و کارها تحمیل می‌کرد.

تنوع استفاده از تبلیغات سنتی بسیار کمتر از نوع دیجیتال آن است. امروزه با استفاده از کمپین تبلیغاتی دیجیتال، شرکت‌های تجاری می‌توانند ضمن شناخت مخاطبان هدف خود، از تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی استفاده کنند.

انواع تبلیغات دیجیتال باعث جذب کاربران می‌شود که این امر به مرور زمان باعث سودآوری بیشتر می‌شود. در تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی، کسب و کارهای امروزی قادرند تا با استفاده از ابزارهای هوشمند، میزان اثرگذاری تبلیغات ارائه‌شده را بسنجند. کمپین‌های برگزارشده به‌صورت آنی قابل پیگیری و بررسی هستند که این امر به‌عنوان یک مزیت کلیدی در تبلیغات شناخته می‌شود.

انواع تبلیغات دیجیتالی

در این بخش از تبلیغات دیجیتال چیست، کسب و کارهای تجاری برای این که بتوانند بازده فعالیت خود را افزایش دهند، نیاز به استفاده از تبلیغات دیجیتالی دارند. در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نوع تبلیغات دیجیتال اشاره داشته باشیم:

موتورهای جستجو

طبق آمارهای منتشرشده حدود 80 درصد خریداران، قبل از خرید نهایی تحقیقات خود را به‌صورت آنلاین در موتورهای جستجو انجام می‌دهند. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند که پرکاربرد هستند؛ لذا از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گوگل، یاهو، بینگ و… اشاره کرد. قرار دادن تبلیغات در موتورهای جستجو باعث می‌شود تا کسب و کارها بتوانند در دید کاربران قرار بگیرند.

زمانی که آگهی در موتورهای جستجو قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا کاربران با اطمینان بیشتری به کسب و کار آن شرکت نگاه کنند. این امر به نوعی باعث جذب مشتریان و فروش بیشتر خواهد شد.

انواع تبلیغات دیجیتال

نمایش ویدیو

در تبلیغات دیجیتال نمایش ویدیو باعث می‌شود تا مخاطبان تصمیم قطعی برای خرید اتخاذ کنند. نمایش ویدیو به‌عنوان یک بخش کلیدی در بازاریابی دیجیتال است. زمانی که از شیوه تبلیغات ویدیویی استفاده می‌کنید، می‌توانید در کنار آن عکس و فیلم‌های جذاب را نیز قرار دهید. به‌عنوان مثال، اگر تبلیغات خود را در یوتیوب پخش می‌کنید، باید بدانید که تبلیغات شما در سایت‌های وابسته نیز به‌صورت همزمان پخش خواهد شد.

این امر به کسب و کارهای تجاری این امکان را می‌دهد که بتوانند متناسب با رده سنی کاربران خود، بهترین انتخاب را داشته باشند. انتخاب ترکیب ویدیوهای قرار داده شده بسیار مهم است و باعث افزایش فروش خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین ابزارهای دیجیتالی هستند که برای تبلیغات توسط کمپانی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک کسب و کار تجاری می‌تواند با ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و… محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد.

اینفلوئنسرها

در بحث تبلیغات دیجیتال و استفاده از کمپین تبلیغاتی، ارتباط با اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها بسیار مهم است؛ چرا که آن‌ها دارای مخاطبان هدف زیادی هستند و به واسطه فعالیت مستمر و موردپسند توانسته‌اند اعتماد مخاطبان را به‌خوبی جلب کنند.

در واقع در یک بیان کلی می‌توان گفت که همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند فروش محصولات شما را افزایش دهد. چند شیوه کلیدی برای فروش محصولات شما توسط اینفلوئنسرها وجود دارد که متناسب با فعالیت شرکت خود قادر خواهید بود تا بهترین را انتخاب کنید.

پست الکترونیکی

اکثر افرادی که با فضای اینترنت در ارتباط هستند، برای این که بتوانند نیازهای خود را به شکل صحیح مرتفع کنند، از ایمیل استفاده می‌کنند. میانگین بازگشت سرمایه در شیوه ارسال پست الکترونیکی 40 دلار برای هر 1 دلار است. تبلیغات دیجیتال با استفاده از پست الکترونیکی دارای بازدهی زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیدا کردن مشترکین قابل قبول، حفظ و نگهداری آنان به شکل آسان و داشتن تعامل گسترده اشاره کرد.

فعالیت‌های عمده در تبلیغات دیجیتالی

در تبلیغات دیجیتال چیست می‌توان از ترکیب شیوه‌های مختلف استفاده کرد. در شیوه سنتی تبلیغات به‌صورت کلی و بدون در نظر گرفتن مشتریان انجام می‌شود؛ اما شیوه تبلیغات دیجیتالی بسیار هوشمندانه است. از فعالیت‌های عمده در تبلیغات دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تبلیغات ساده را اجرا کنید

بهتر است برای کمپین تبلیغاتی دیجیتال، از تبلیغات زیاد و سنگین جلوگیری کنید. مخاطبان زمان زیادی برای مشاهده تبلیغات پیچیده شما ندارند؛ پس، بهتر است تبلیغات ساده را مدنظر خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

2. از هر تبلیغ در یک مکان استفاده کنید

توجه داشته باشید که اگر تبلیغات خود را در تلویزیون پخش می‌کنید، برای اثربخشی بیشتر بهتر است تبلیغات جدیدی را تهیه کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

3. پیروی از هویت برند شرکت

شاید وقت آن رسیده است که بدانید، هویت برند شرکت‌تان شما را از سایر شرکت‌ها و گروه‌ها متمایز می‌کند. برای این که بتوانید تبلیغات خود را به‌شکل هدفمند و هوشمندانه اجرا کنید، کافی است همواره در استراتژی کاری خود، هویت برندتان را در نظر بگیرید و از آن پیروی کنید.

4. از تجربیات افراد متخصص استفاده کنید

در تبلیغات دیجیتال زمانی می‌توانید به موفقیت برسید که از تجربیات افراد حرفه‌ای استفاده کنید. همیشه باید حواس‌تان به استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف باشد. در واقع شما باید بتوانید استراتژی تبلیغات خود را بر اساس نیاز مشتریان انتخاب کنید.

رایج‌ترین شیوه هدف‌گیری در تبلیغات دیجیتالی

برای این که بتوانید تبلیغات دیجیتالی را به بهترین شکل انجام دهید، کافی است در مورد شیوه هدف‌گیری مشتریان خود اطلاعات کامل‌تری کسب کنید. یک سری هدف‌گیری مناسب در شناخت مشتریان و به کارگیری خصوصیات آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت:

1. کلمات کلیدی

در این شیوه تبلیغاتی شرکت قادر است تا با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود در موتورهای جستجو، مشتریان خود را جذب کند. با انتخاب شیوه تبلیغاتی صحیح در موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

2.شناسایی علایق مشتریان

با استفاده از ابزارهای تبلیغات دیجیتال می‌توانید به‌آسانی علایق مخاطبان خود را در نظر بگیرید. پلتفرم‌های مختلف نظیر گوگل و فیسبوک به شما کمک خواهند کرد تا با بررسی رفتار گذشته کاربران بتوانید به علایق آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

3.مشخصات جمعیتی

زمانی که بخواهید محصولات و خدمات خود را به مشتریان خاصی ارائه دهید، بهتر است بر اساس اطلاعات جمیعتی خود مانند سن، محل زندگی و… به مشتریان دسترسی پیدا کنید و خدمات خود را به آنان ارائه کنید.

آینده تبلیغات دیجیتال

تبلیغات رسانه‌ای و دیجیتالی به‌عنوان تبلیغات هوشمند و اثربخش شناخته می‌شوند که برای ترویج کسب و کارهای امروزی بسیار کاربردی هستند. با استفاده از ابزارهای آنلاین می‌توان به‌آسانی سرعت ترافیک هدفمندی مخاطبان را به سمت تبلیغات هدایت کرد. اگر بخواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید، باید تبلیغات دیجیتالی را در نظر بگیرید.

آینده تبلیغات دیجیتالی بسیار روشن است و به شرکت‌های امروزی این امکان را می‌دهد که متناسب با استراتژی‌های آینده خود بهترین تصمیم را برای رسیدن به موفقیت اتخاذ کنند. سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ بر روی کمپین‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که تبلیغات هوشمند به‌وضوح رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد.

کمپین تبلیغاتی دیجیتال

حرف آخر درباره تبلیغات دیجیتال چیست؟

زمانی که شرکت‌های تجاری بخواهند وضعیت نام و برند تجاری خود را بهبود ببخشند، باید از تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده استفاده کنند. تبلیغات دیجیتال برخلاف نوع سنتی آن دارای مزیت‌های زیادی است که باعث جذب مخاطبان هدف و فروش بیشتر خواهد شد.

تبلیغات دیجیتالی توزیع محتوای خاصی است که به کاربران مشخص شده ارائه می‌شود. تیم مجرب آواز مارکتینگ با ابزارهای دیجیتالی قابل استفاده برای بهره‌گیری بیشتر از این نوع تبلیغات، دست شرکت‌های تجاری را باز می‌گذارند تا بتوانند با هزینه کمتر به سودآوری بیشتر برسند. قدرت نفوذ تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است و به مرور زمان دستخوش تغییرات بیشتری نیز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *