آواز مارکتینگ

تولید محتوا در تلگرام چگونه است؟

تولید محتوا در تلگرام

تلگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که مزیت‌های زیادی دارد. کسب و کارها از تلگرام به‌عنوان یک بستر بازاریابی استفاده می‌کنند. از این رو، تولید محتوا در تلگرام اهمیت زیادی برای مشاغل امروزی دارد. این شبکه اجتماعی در سال 2013 توسط پاول دروف ساخته شد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت تلگرام سرعت بالا و امکانات عالی آن است. به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده به‌صورت دوره‌ای توانسته است این شبکه اجتماعی را به مرور زمان به‌عنوان یک شبکه کارآمد و مناسب معرفی کند.

از امکانات تلگرام می‌توان به ایجاد کانال، ایجاد گروه، استیکرهای متنوع، چت به‌صورت عمومی و خصوصی، ارسال پیام‌های صوتی و تصویری و… اشاره کرد. راحتی استفاده از تلگرام باعث شده است تا بسیاری از بازاریابان علاوه بر استفاده شخصی، از این بستر به‌عنوان یک فضای مناسب برای بازاریابی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تولید محتوا در تلگرام و نکات مرتبط با آن مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم.

آشنایی کلی با تولید محتوا در شبکه تلگرام

هر گونه اطلاعات و پیامی که دربرگیرنده یک مفهوم خاص برای مخاطبان باشد، به‌عنوان محتوا شناخته می‌شود. در شبکه اجتماعی تلگرام چهار شیوه تولید محتوا وجود دارد که در قالب عکس، متن، ویدیو و صوت انجام می‌شود. ترکیب کردن شیوه‌های تولید محتوا اثربخشی بیشتری بر روی مخاطبان دارد. بسیاری از مشاغل امروزی با تولید محتوا در تلگرام می‌توانند کسب درآمد کنند شما در ابتدا باید بدانید تلگرام چیست نحوه استفاده از آن چگونه است.

هر کسب و کاری بر اساس اهداف خود قادر خواهد بود تا یکی از شیوه‌های تولید محتوا را انتخاب کند. به‌عنوان مثال، کسب و کاری که کار فروش محصولات را بر عهده دارد، برای تولید محتوا بهتر است از ترکیب متن و ویدیو استفاده کند.

انواع شیوه‌های تولید محتوا در تلگرام

قبل از تولید محتوا در این شبکه اجتماعی باید از خود بپرسید که هدف از تولید محتوا چیست؟ در تلگرام روزانه صدها کانال و گروه جدید تاسیس می‌شوند که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. به‌عنوان مدیر تولید محتوا برای این که بتوانید بهترین اثر را بر روی مخاطب بگذارید بهتر است ابتدا هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید.

به‌عنوان مثال، در گروه‌ها و کانال‌های خبری، محتواهای متنی زیادی منتشر می‌شوند. کسانی که مدیریت گروه‌های خبری را بر عهده دارند، می‌دانند که محتوای تولیدشده باید از نوع متنی باشد تا اثربخشی بیشتری بر روی مخاطب داشته باشد. افرادی که دارای کانال فروش محصولات دیجیتالی هستند، بهتر است برای ارائه توضیحات کافی در مورد محصولات خود از ترکیب محتوای متنی و ویدیویی استفاده کنند.

هر کسب و کاری با توجه به هدف و مخاطبان خود قادر است از شیوه‌های بیان‌شده برای تولید محتوا استفاده کند تا علاوه بر حفظ مخاطبان فعلی، مخاطبان جدیدی را به کانال یا گروه خود اضافه کند.

چگونگی انتخاب بهترین شیوه تولید محتوا

مدیران بازاریابی که می‌خواهند تولید محتوای کسب و کار خود را به بهترین شکل انجام دهند، باید بتوانند با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کرده و از آنان در مورد شیوه تولید محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنند. تبادل نظر با مخاطبان باعث می‌شود تا اعضای کانال یا گروه از محتوای تولیدشده رضایت داشته باشند. تولید محتوا در تلگرام زمانی اثربخش است که با مقایسه کانال‌های رقبا انجام شود.

یک مدیر کانال تلگرامی زمانی می‌تواند در تولید محتوا سرآمد باشد که انتقادات و پیشنهادات مخاطبان خود را به‌صورت مرتب مورد بررسی قرار دهد. تولید محتوا تصویری از خدمات و محصولات نیز دارای اهمیت است و اثربخشی آن از محتوای متنی بیشتر است. در مجموع، می‌توان گفت که تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان دو ویژگی اصلی در شبکه اجتماعی تلگرام محسوب می‌شوند.

تولید محتوا در تلگرام

فرایند تولید محتوا در شبکه اجتماعی تلگرام

می‌دانید که اساس ساخت یک کانال مرتبط با کسب و کارتان در شبکه اجتماعی نظیر تلگرام بسیار ساده است. مهم‌تر از ایجاد کانال یا گروه، بحث تولید محتوای آن است که برای مخاطبان ارزشمند باشد. برای تولید محتوایی که مردم آن را دوست داشته باشند باید به‌صورت خستگی‌ناپذیر کار کنید. تولید محتوای مناسب و ارزشمند یک راهکار عالی برای تبلیغات کانال‌تان به‌صورت رایگان است.

در صورتی که بتوانید محتوای ارزشمند متناسب با نیاز کاربران خود را تولید کنید، قادر خواهید بود تا علاوه بر راضی نگه داشتن مخاطبان فعلی، مخاطبان جدید را به شکل رایگان جذب کنید. تولید محتوای اصولی این امکان را به کاربران می‌دهد که به‌صورت آزادانه از میان تمام کانال‌های مشابه، شما را انتخاب کنند. بنابراین، تولید محتوای درجه یک شانس دیده شدن شما را به‌شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نکات مهم جهت تولید محتوای غنی در تلگرام

تولید محتوای غنی در تلگرام نرخ تعامل یا مشارکت کاربران را افزایش می‌دهد. افزایش نرخ تعامل باعث تبدیل شدن مخاطبان به مشتری واقعی خواهد شد. توسعه کیفی کانال تلگرام به‌مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است که توسط تولید محتوای غنی‌شده امکان‌پذیر است. برای تولید محتوا در تلگرام به‌شکل غنی‌شده بهتر است به نکات گفته‌شده در زیر توجه داشته باشید:

نرخ تعامل چیست و چگونه (Engagement Rate)باعث افزایش درآمد می شود؟

· برقراری ارتباط ذهنی با مخاطبان

امروزه مخاطبان تفاوت میان محتوای کپی‌شده و محتوای دارای هدف را درک می‌کنند. بنابراین، برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی بهتر است به دنبال تولید محتوای ارزشمند باشید. در هنگام نوشتن، کافی است خود را به جای خواننده قرار دهید و سعی کنید به سوالات ذهنی مخاطبان خود پاسخ دهید. به همه دلایلی که ممکن است مخاطب بعد از خواندن محتوای شما، کانال‌تان را ترک کند، فکر کنید. پاسخ دادن به سوالات این‌چنینی باعث می‌شود تا بتوانید ضمن برقراری ارتباط ذهنی با کاربران، بهترین محتوا را تولید کنید.

· ترکیب محتوا با علایق مخاطبان

اگر قرار است که از طریق تولید محتوا در تلگرام به درآمدزایی برسید، کافی است محتوای تولیدشده را با علایق مخاطبان خود گره بزنید. به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا باید بدانید که مخاطبان شما چه علایقی دارند. شناخت علایق کاربران از طریق مشاهده پست‌های قبلی امکان‌پذیر است. با بررسی وضعیت مخاطبان خود قادر خواهید بود تا بهترین محتوا را تولید کنید. به‌عنوان مثال، باید بسنجید که کاربران‌تان بیشتر چه نوع محتوایی را دوست دارند؟ آیا ویدیو برای‌شان ارزشمند است یا به دنبال عکس و اینفوگرافیک هستند؟ پاسخ دادن به هر یک از سوالات باعث می‌شود تا محتوای ارزشمند تولید کنید.

· اصول نوشتن

مهارت‌های نوشتن از جمله مهارت‌هایی هستند که به‌عنوان یک مدیر حرفه‌ای کانال باید آن‌ها را یاد بگیرید. شیوه نوشتن پست در تلگرام دارای اهمیت است و باید به عمق و ظرافت کلمات توجه داشته باشید. به‌صورت کلی، می‌توان گفت که مردم عاشق شنیدن داستان هستند و به‌راحتی جذب آن می‌شوند. اگر بخواهید اثرگذاری پست‌های خود را در کانال افزایش دهید، کافی است از داستان‌سرایی استفاده کنید. با ایجاد یک داستان منحصربه‌فرد قادر خواهید بود تا ارتباط عمیق و عاطفی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

· قرار دادن تعداد پست بالا

شاید بتوان گفت که برای تولید محتوا در تلگرام بهتر است به تعداد پست‌های روزانه خود توجه داشته باشید. یکی از راه‌کارهای مناسب برای درک ذهنیت مخاطبان، کار منجسم و استاندارد است. زمانی که بتوانید در طول روز پست‌های متنوع قرار دهید، مخاطبان را جذب کانال خود کرده و شانس اشتراک‌گذاری پست‌های خود را افزایش می‌دهید. بیشتر مخاطبان در فضای تلگرام به دنبال محتواهای کوتاه هستند تا با آن ارتباط برقرار کنند. بهتر است برای ایجاد پست‌های اختصاصی، طول محتوا را در نظر بگیرید.

محتوای تولیدشده زمانی که مختصر و جذاب باشد، می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر روی کاربران داشته باشد. یک تولیدکننده محتوا علاوه بر تولید پست‌های جذاب باید متفکر و هنرمند باشد. اگر بتوانید ویژگی جسارت را در تولید محتوا افزایش دهید، قطعا می‌توانید محتوای جذاب تولید کنید.تولید محتوا تصویری

نکات کلیدی برای تولید محتوا در تلگرام

حال، که با نحوه غنی کردن محتوای تلگرام آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نکات کلیدی در هنگام نگارش محتوا در تلگرام اشاره داشته باشیم:

· سنجیدن محتوای تولیدشده

زمانی که یک محتوا را در کانال تلگرام قرار می‌دهید، بعد از گذشت حداکثر 48 ساعت باید پست ارسال‌شده را از لحاظ اشتراک‌گذاری و تعامل بسنجید. این کار باعث می‌شود تا به‌عنوان مدیر تولید محتوا در تلگرام بتوانید اشراف بیشتری به نوع محتوای مورد پسند کاربران کانال خود داشته باشید. بهترین نوع محتوای تولیدشده، محتوایی است که بتواند با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کند. برای ایجاد صمیمت می‌توانید با زبان ساده با کاربران خود صحبت کنید.

یک تولیدکننده محتوا باید در بیان افکار و احساسات خود آزاد عمل کرده و سعی ‌کند تا علاوه بر قرار دادن پست‌های تخصصی، از پست‌های دارای صمیمت نیز استفاده کند. رعایت این نکته باعث می‌شود تا کانال تلگرام در مدت زمان کوتاهی به رشد قابل توجهی دست پیدا کند.

· ایده گرفتن از رقبا

یک تولیدکننده محتوا برای این که بتواند نگارش محتوا را به بهترین شکل انجام دهد، می‌تواند از کانال‌های رقیب ایده‌برداری کند. ایده‌برداری به مدیران تولیدکننده محتوا این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌راحتی مطالب متناسب با نیاز کاربران خود را تولید کنند.

· پشتیبان‌گیری

در صورتی که به دنبال جذب عضو در کانال تلگرام خود هستید، بعد از تولید محتوا در تلگرام کافی است آدرس کانال خود را در فضای وب‌سایت قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان شما به‌راحتی از طریق وب‌سایت با آدرس کانال‌تان آشنا شده و در صورت تمایل به کانال اضافه شوند. همچنین، در کانال تلگرام خود بعد از قرار دادن یک محتوای هیجان‌انگیز می‌توانید وب‌سایت خود را معرفی کنید تا کاربران ادامه پست را در وب‌سایت مطالعه کنند.

جمع‌بندی درباره تولید محتوا در تلگرام

تلگرام به‌عنوان یک نرم‌افزار پیام‌رسان در سال‌های اخیر به یک گزینه عالی برای بازاریابی کسب و کارهای تجاری تبدیل شده است. مزایای استفاده از این شبکه اجتماعی به برندها این اجازه را خواهد داد تا بتوانند مشتریان واقعی خود را پیدا کنند. تولید محتوا در تلگرام اگر به شیوه صحیح انجام شود، منجر به تبدیل شدن کاربران کانال به مشتریان واقعی خواهد شد. در صورتی که بخواهید در تولید محتوا به موفقیت برسید، کافی است از خدمات مجموعه آواز مارکتینگ استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *