آواز مارکتینگ

نرخ تعامل چیست و چگونه (Engagement Rate)باعث افزایش درآمد می شود؟

نرخ تعامل چیست

اگر قصد دارید فالوئرهای پیچ اینستاگرام یا میزان فروش سایت خود را افزایش دهید، باید بدانید که نرخ تعامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عامل تعیین‌کننده میزان موفقیت شما در کارتان است؛ بنابراین، داشتن اطلاعات در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کسب و کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم به سوال نرخ تعامل چیست پاسخ دهیم، شما را با انگیجمنت ریت آشنا کنیم و اهمیت آن را در دنیای کسب و کارهای آنلاین بیان کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

نرخ تعامل چیست؟

تعامل در لغت به معنی واکنش است. مخاطبان شما در اینستاگرام با لایک، کامنت، بازدید، اشتراک‌گذاری، دایرکت و… به محتوای صفحه شما واکنش نشان می‌دهند. البته تعامل فقط منحصر به اینستاگرام نیست؛ بلکه مخاطبانی که در سایت شما فعالیت دارند و نسبت به محتوای سایت شما از خود واکنش نشان می‌دهند، به نوعی در حال تعامل با سایت شما هستند.

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که نرخ تعامل چیست، برای پاسخ به این سوال ابتدا باید رسانه خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال، نسبت تعداد افرادی که در یک سایت از خود واکنش نشان می‌دهند به کل مخاطبان یک سایت انگیجمنت ریت گفته می‌شود. یعنی اگر سایت شما 1 هزار نفر بازدیدکننده داشته باشد و تنها 100 نفر آن‌ها کارهایی مانند کلیک کردن، اشتراک‌گذاری، نوشتن کامنت و… را انجام دهند، این نرخ در حدود 10 درصد خواهد بود.

 

محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

اما این موضوع در مورد سایر شبکه‌های اجتماعی کمی پیچیده‌تر خواهد بود؛ چرا که فاکتورهای تعامل آن کمی بیشتر و متفاوت‌تر است. به‌عنوان مثال، رایج‌ترین روش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام است.

اگر یکی از پست‌های شما در اینستاگرام 1000 نفر بازدیدکننده داشته باشد؛ اما تعداد 50 لایک، 25 اشتراک‌گذاری و 25 کامنت برای آن ثبت شده باشد، نرخ تعامل آن 10 درصد خواهد بود. اینستاگرام به‌عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین مردم، الگوریتم‌های خودش را براساس میزان تعامل برقرار کرده است.

بنابراین، میزان محبوبیت شما در اینستاگرام تنها به تعداد فالوئرهای شما نیست؛ بلکه هر چقدر میزان تعامل محتوای شما در صفحه بیشتر باشد، درصد موفقیت و دیده‌ شدن شما در بین افراد بیشتر خواهد شد.

اینستاگرام مارکتینگ چیست و اصول بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

راه‌های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

در مقاله نرخ تعامل چیست، راه‌های افزایش نرخ تعامل در اینستگرام را بررسی می‌کنیم. اگر قصد دارید تا در کسب و کار آنلاین خود موفق شوید، این موضوع ارتباط بسیار زیادی با تعامل مخاطبان‌تان دارد. فرقی نمی‌کند که یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید یا یک پیج اینستاگرام. وظیفه شما در این رسانه‌ها این است که بتوانید بهترین محتوا را به کاربر ارائه دهید تا زمان ماندگاری کاربر در رسانه شما افزایش پیدا کند. راه‌های بسیار زیادی برای افزایش تعامل در اینستاگرام وجود دارد.

استفاده از تمامی این موارد به شما کمک می‌کند تا در بین این حجم از صفحات اینستاگرامی، کسب و کار شما نیز شناخته شود. از جمله مهم‌ترین راهکارها برای افزایش تعامل در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نرخ تعامل در اینستاگرام

 

1.تولید محتوای ارزشمند

یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب کاربر در اینستاگرام در مقاله نرخ تعامل چیست،کیفیت تولید محتوا است. این عامل می‌تواند تعیین‌کننده میزان جذب کاربران باشد. اگر محتوای شما برای مخاطبان‌تان جالب باشد و بتواند اطلاعات مفید و آموزش‌دهنده‌ای را به آن‌ها ارائه دهد، میزان نرخ تعامل افزایش پیدا می‌کند. برای نوشتن یک محتوای باکیفیت در سوشال مدیا مانند اینستاگرام توجه به نکات زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

  • از کپشن‌های خوب برای محتوای خود استفاده کنید.
  • بین موضوعاتی که پست می‌کنید، یکپارچگی ایجاد کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا توجه فالوئرها به پست‌های شما بیشتر شود.
  • سعی کنید که از عکس و تصاویر مناسب با یک تم مشخص استفاده کنید؛ چرا که این موضوع کمک می‌کند تا کاربران بتوانند عکس‌های شما را در بین سایر عکس‌های صفحات دیگر به‌خوبی بشناسند و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنند. تحقیقات نشان داده است که اگر در پست‌های خود از صورت انسان‌ها استفاده کنید، میزان تعامل کاربران در پست‌های شما افزایش پیدا می‌کند.
  • یکی از بهترین شکل‌های محتوا در اینستاگرام، استفاده از ویدیوهای جذاب است و باعث می‌شود تا توجه کاربران به‌خوبی جلب شود.

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که کدام نوع محتوا برای فالوئرهای شما جذابیت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم که سری به قسمت Insights حساب کاربری خود بزنید. در این قسمت، نرخ تعامل محتوایی که جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد، مشخص می‌شود. درنتیجه، می‌توانید به تولید محتواهایی با موضوعات مورد پسند مخاطبان ادامه دهید.

 

2. زمان پست کردن محتوا

یکی از راه‌های افزایش تعامل کاربر در مقاله نرخ تعامل چیست زمان پست کردن محتوا است. به طور کلی تعامل کاربر با محتوای اینستاگرام شما، فعالیت در زمان‌هایی است که فالوئرهای شما در اینستاگرام حضور دارند. فعالیت در زمان‌هایی است که فالوئرهای شما در اینستاگرام حضور دارند. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که به قسمت تحلیل اینستاگرام بروید. سپس، بررسی کنید که در چه ساعت‌ و روزهایی مطالب شما بیشترین بازدید را داشته‌اند. سپس، براساس آن پست‌های خود را به اشتراک بگذارید.

 

3.دعوت کاربر به تعامل در صفحه اینستاگرام شما

اگر به صفحه اینفلوئنسرهای اینستاگرام توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که آن‌ها کاربران خود را به تعامل بیشتر دعوت می‌کنند. یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش تعامل، افزایش تعداد نظرات در هر پست است. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که حتما کاربران خود را به نوشتن کامنت زیر پست‌های اینستاگرام خود دعوت کنید. برای دعوت کردن می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • سوال پرسیدن: برای ترغیب کاربران به کامنت گذاشتن پیشنهاد می‌کنیم که از آن‌ها سوال بپرسید تا زیر پست‌ها به شما پاسخ مناسب دهند. این موضوع باعث افزایش نرخ تعامل می‌شود.
  • درخواست ابراز نظر: نظر کاربران خود را در رابطه با عکس یا مطلب نوشته‌شده را بخواهید.
  • انتخاب گزینه: با مطرح کردن چند گزینه از کاربران بخواهید که یک گزینه را انتخاب کنند و در مورد آن‌ها نظر بدهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

4.استفاده از هشتگ‌های مناسب

یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش میزان بازدید از محتوای شما، استفاده از هشتگ‌گذاری مناسب است. اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید هشتگ‌های مناسب را دنبال کنید. در نتیجه، اگر برای محتوای پست خود، هشتگ مناسب انتخاب کنید، پست‌های شما به‌راحتی توسط سایر افراد دیده می‌شوند. برای گذاشتن هشتگ پیشنهاد می‌کنیم که به نکات زیر توجه کنید:

  • اگرچه مدیریت اینستاگرام اجازه گذاشتن 30 هشتگ را برای شما فراهم کرده است؛ اما استفاده از تمام این ظرفیت‌ برای گذاشتن هشتگ مناسب نیست. بسیاری از متخصصان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که نهایتا از 8 تا 10 هشتگ مرتبط در زیر هر پست استفاده کنید.
  • گذاشتن هشتگ‌های مناسب و پرطرفدار باعث افزایش نرخ تعامل می‌شود. اگر می‌خواهید که هشتگ مناسب پست‌های خود را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هشتگ‌های صفحات مشابه با موضوع پست خود را ببینید.
  • با کلیک بر روی هر هشتگ متوجه خواهید شد که چه تعداد پست با این هشتگ وجود دارد. هشتگ‌هایی که دنبال‌کننده بیشتری داشته باشند، معمولا طرفداران بسیار زیادی دارند.
  • در کنار استفاده از هشتگ‌های تک‌واژه‌ای، از هشتگ‌هایی که از چند واژه تشکیل شده‌اند، استفاده کنید. به این دلیل که موضوع پست شما را دقیق‌تر مشخص می‌کنند.
  • با رفتن به قسمت Explore اینستاگرام می‌توانید متوجه شوید که پست‌های پربازدید اینستاگرام، از کدام هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند.

 

5.استفاده از تمام امکانات اینستاگرام

در ادامه مقاله نرخ تعامل چیست، برای افزایش نرخ تعامل به بررسی استفاده از تمام امکانات اینستگرام می‌پردازیم. اینستاگرام ابزارهای بسیار جذابی را برای پلتفرم خود ارائه می‌کند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که به طور دائم پیگیر امکانات جدید اینستاگرام باشید. به‌عنوان مثال، برای گذاشتن استوری از امکانات این پلتفرم مانند سوال، نظرسنجی، استیکر، لینک، کوئیز و… استفاده کنید.

یکی از جدیدترین خدمات سوشال مدیا مانند اینستاگرام که تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش نرخ تعامل دارند، استفاده از ریلزها است. این ویژگی باعث می‌شود تا محتوای شما وارد اکسپلور اینستاگرام شود. در نتیجه، تعداد بسیار زیادی از کاربران می‌توانند محتوای ریلز شده شما را ببینند. کافی است یک بار امتحان کنید تا تاثیر بی‌نظیر آن را بر روی افزایش نرخ بازدید پست‌های خود ببینید.

 

6.مرتب کردن پست‌ها

سعی کنید برای پست گذاشتن در اینستاگرام برنامه داشته باشید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که در هفته یا ماه تعداد محدودی پست بگذارید. همچنین، سعی کنید که در بازه‌های زمانی مساوی پست‌های خود را در اینستاگرام ارسال کنید. این کار باعث می‌شود تا در ذهن کاربران به‌خوبی ماندگار شوید.

 

7.تعامل با کاربران

برای کاربران خود وقت بگذارید. یعنی اگر کاربری به شما پیام می‌دهد، سعی کنید که در کمترین زمان ممکن به او پاسخ دهید یا اگر برای پست‌های شما کامنت می‌گذارند و نظر خودشان را اعلام می‌کنند، بهتر است به نظر آن‌ها واکنش نشان دهید و تا جایی که می‌توانید پاسخ تمام پیام‌ها را بدهید. این موضوع می‌تواند باعث افزایش نرخ تعامل شود.

روش‌های جذب فالوئر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی

 

8.همکاری با صفحات مشابه با کسب و کار شما

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش میزان بازدید پست‌های شما، تگ شدن صفحه شما توسط افراد یا صفحه‌های مشابه با فعالیت شما هستند. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم که با افرادی که محتوای مشترک با یکدیگر دارید، همکاری کنید تا بتوانید پست‌های یکدیگر را در صفحات خود به اشتراک بگذارید.

 

9.غافل نشدن از گذاشتن محتوای ویدئویی

اگر دقت کرده باشید، پربازدیدترین سایت‌های جهان مانند گوگل، یوتیوب، آپارات و… از سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده می‌کنند. به این دلیل که مخاطبان در خواندن متن تنبل هستند؛ اما ارتباط بسیار خوبی با تصاویر و ویدئو برقرار می‌کنند. در نتیجه، میزان تعامل در محتواهای ویدئویی نسبت به سایر انواع محتواها بسیار بیشتر است.

امروزه ویدئو مارکتینگ از اهمیت بسیار زیادی در رسانه‌ها برخوردار است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که در پست‌های اینستاگرامی خود حتما از محتواهای ویدئویی بیشتری استفاده کنید.

 

10.در نظر گرفتن احساس مخاطبان

در ادامه مقاله نرخ تعامل چیست به مورد در نظر گرفتن احساس مخاطبان می‌پردازیم.بسیاری از پیج‌های زرد اینستاگرامی برای افزایش نرخ تعامل خود از یک داستان احساسی دروغین استفاده می‌کنند. البته منظور ما این نیست که مانند پیج‌های فیک اینستاگرامی از محتوای فیک استفاده کنید. اما اگر توانایی این را دارید که یک محتوای احساسی تولید کنید، حتما این کار را انجام دهید. چرا که باعث می‌شود تا بتوانید احساسات مخاطبان خود را برانگیزید.

 

11. استفاده دوباره از پست‌ها

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید اشتراک‌گذاری دوباره محتواهای قدیمی کار درستی نیست، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در صورتی که پست‌های پربازدید شما قدیمی شده‌اند و به پایین رفته‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که دوباره آن‌ها را منتشر کنید. به این دلیل که این پست‌ها با تعداد کم مخاطبان شما قبلا مورد توجه قرار گرفته‌اند. اکنون که تعداد کاربران بیشتری دارید، مطمئنا تعامل بسیار بالایی دریافت خواهید کرد.

 

12.استفاده از فیلترهای مناسب

یکی از ویژگی‌های خوب اینستاگرام این است که همه چیزها در این پلتفرم، جذابیت بصری بسیار بالایی دارد. یکی از روش‌های ساده برای افزایش میزان جذابیت بصری و در نهایت افزایش نرخ تعامل استفاده از فیلترهای اینستاگرام است. شما می‌توانید از این فیلترها برای افزایش بازدید خود در پست یا استوری استفاده کنید.

 

13. استفاده از هایلایت استوری‌ها

تمام تلاش شما باید این باشد که وقتی کاربری وارد پیج شما می‌شود، او را به یک فالوئر واقعی تبدیل کنید. از آنجایی که هر استوری تنها 24 ساعت در صفحه شما باقی می‌ماند، در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم که برای ذخیره استوری‌های مهم خود، آن‌ها را هایلایت کنید. این ویژگی کمک می‌کند تا هر زمان که مخاطب دوست دارد، به استوری‌های شما را ببیند و از آن‌ها استفاده کند.

 نرخ تعامل

 

14. ایجاد محتوایی که ذخیره آن ضرورت داشته باشد

سعی کنید محتوایی تولید کنید که ارزش ذخیره کردن داشته باشد تا برای مخاطب در هر زمان قابل استفاده باشد. بنابراین، محتوای شما باید یکی از ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • اطلاعات محتوای شما به گونه‌ای باشد که با یک بار خواندن نتوان آن را به خاطر سپرد
  • محتوای شما شامل مجموعه‌ای از اطلاعات ارزشمند باشد که در هر زمان قابل استناد باشند

چرا همه کسب و کار‌ها به بازاریابی محتوایی نیاز دارند؟

 

جمع‌بندی درباره نرخ تعامل چیست

در این مقاله در مورد نرخ تعامل چیست صحبت کردیم و به سوال نرخ تعامل چیست پاسخ دادیم. راز موفقیت شما در بازاریابی اینستاگرام بستگی به میزان افزایش تعامل کاربران با صفحه شما دارد. برای این منظور، برای افزایش سودآوری در کسب و کار، تعامل داشتن در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این دلیل که میزان تعامل بیشتر باعث می‌شود تا پست شما را تعداد افراد بیشتری ببینند.

بنابراین، برای افزایش انگیجمنت ریت پیشنهاد می‌کنیم که تمامی استراتژی‌های گفته‌شده را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام مورد می‌تواند باعث افزایش فالوئر و پیشرفت پیج کاری‌تان شود. اگر شما هم یک پیج با هدف تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید برای افزایش تعامل در اینستاگرام از خدمات آژانس آواز مارکتینگ استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *