آواز مارکتینگ

فروشگاه های موفق اینستاگرام چه مسیری را رفته‌اند؟

موفقیت در اینستاگرام

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر، اینستاگرام است که مهم‌ترین کاربرد آن درآمدزایی در این بستر است. بسیاری از افراد، به ویژه صاحبان کسب و کارهای تجاری، با ایجاد حساب بیزینس در این شبکه اجتماعی، اقدام به درآمدزایی در آن می‌کنند. موفقیت در اینستاگرام تصادفی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. به جرات می‌توان گفت که امروزه بسیاری از مردم از طریق خرید و فروش محصولات مختلف در این شبکه کسب درآمد می‌کنند.

این امر باعث شده است تا تعداد فروشگاه‌های موجود در اینستاگرام به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که کیفیت بالای محتوای تولیدشده در کنار تداوم آن کلید اصلی موفقیت در اینستاگرام است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد علت‌های موفقیت فروشگاه‌های بزرگ صحبت کنیم.

چرا از اینستاگرام برای ایجاد فروشگاه استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد فروشگاه در اینستاگرام این است که کاربران زیادی در آن حضور دارند. اینستاگرام به‌عنوان اصلی‌ترین پلتفرم بازاریابی برای کسب و کارهای امروزی است. در بحث موفقیت در اینستاگرام، توجه کردن به اینستاگرام مارکتینگ بسیار مهم است. طبق آمارهای منتشر شده می‌توان گفت که این شبکه اجتماعی در حال حاضر دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جهان است که به‌صورت روزانه 500 میلیون کاربر در طول روز استوری‌ پیج‌های فروشگاهی را مشاهده می‌کنند.

کسانی که دارای کسب و کارهای مختلف هستند، می‌توانند با داشتن یک صفحه در اینستاگرام به آسانی به درآمدزایی مناسب برسند. اینستاگرام بهترین پلتفرم برای برقراری ارتباط با مشتریان است. صاحبان پیج‌های فروشگاهی باید بدانند که برای رسیدن به سودآوری بیشتر باید تعامل خود را با مشتریان افزایش دهند. آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که موفقیت در اینستاگرام نیاز به تداوم دارد. تحقیقات صورت گرفته در اینستاگرام موارد زیر را نشان می‌دهد:

  • ماهانه حدودا 130 میلیون کاربر بر روی پست‌های خرید اینستاگرام کلیک می‌کنند.
  • بسیاری از کاربران در جهان، این شبکه اجتماعی را به‌عنوان یک مکان معتبر برای خرید می‌دانند که 81 درصد آن‌ها برای تحقیق درباره محصولات مورد نظر خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • 80 درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک نام تجاری را دنبال می‌کنند و 72 درصد آن‌ها حداقل تجربه یک خرید موفق در این شبکه اجتماعی را دارند.
  • طبق گفته کاربران حدود 60 درصد از آن‌ها پس از مشاهده یک برند یا کالا در استوری اینستاگرام، علاقه زیادی به آن پیدا می‌کنند.

همه این موارد نشان می‌دهند که ایجاد فروشگاه در این شبکه اجتماعی اگر با برنامه‌ریزی انجام شود، می‌تواند موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

ترفندهای افزایش فروش و موفقیت در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌صورت مداوم در حال به‌روزرسانی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای صاحبان مشاغل امروزی و کاربران است. شناخت ویژگی‌های مختلف برای صاحبان کسب و کارهای امروزی بسیار مهم است و به‌عنوان رمز موفقیت در اینستاگرام محسوب می‌شود. در این بخش قصد داریم تا به ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام اشاره داشته باشیم. ترفندهایی که فروشگاه‌های بزرگ به کمک آن‌ها توانسته‌اند به سودآوری بی‌نظیری دست پیدا کنند عبارت‌اند از:

1. داشتن اکانت بیزینس

قبل از هر چیزی باید بدانید که شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای الگوریتم‌های مشخصی است. در صورتی که بتوانید شناخت خوبی از الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی به دست بیاورید، به‌آسانی قادر خواهید بود تا پست‌های جدید خود را وارد اکسپلور کنید. اولین و شاید مهم‌ترین قدم برای ایجاد یک فضای مناسب فروش در این شبکه اجتماعی، ساخت اکانت بیزینس است. اگر دارای اکانت در اینستاگرام هستید، بهتر است از بخش تنظیمات حالت آن را بر روی بیزینس قرار دهید.

داشتن اکانت تجاری و حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به‌آسانی برند خود را در این شبکه اجتماعی به کاربران معرفی کنید. اکانت تجاری شما به‌عنوان اولین نقطه تماس مشتریان با شما محسوب می‌شود. داشتن اکانت تجاری باعث می‌شود تا از بخش تنظیمات بتوانید کنترل بیشتری بر روی فعالیت‌های فروشگاه خود داشته باشید. بهتر است پروفایل تجاری خود را همسو با حوزه فعالیت‌تان تنظیم کنید تا بتوانید به مرور زمان دنبال‌کنندگان متناسب با کسب و کار خود را جذب کنید.

موفقیت در اینستاگرام

2. بهینه‌سازی پروفایل تجاری

در بحث موفقیت در اینستاگرام، رعایت کردن جزئیات بسیار مهم است و می‌تواند به‌عنوان یک عامل کلیدی برای موفقیت شناخته شود. اکثر کسب و کارهای بزرگ که سودآوری زیادی را کسب می‌کنند، دارای یک پروفایل تجاری در اینستاگرام هستند. بهینه‌سازی پروفایل تجاری شامل آپدیت کردن اطلاعات تماس، انتخاب عکس پروفایل مناسب و بهره‌گیری از ایموجی‌های مختلف است. اگر بخواهید به شکل اصولی پروفایل پیج فروشگاهی خود را بهینه کنید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

· استفاده از لینک‌ در پروفایل

بهتر است در بخش پروفایل خود از لینک‌های قابل کلیک استفاده کنید تا مخاطبان در کمترین زمان ممکن بتوانند بر روی آن کلیک کرده و به صفحه مورد نظر هدایت شوند. اگر دارای چند لینک هستید و می‌خواهید از همه آن‌ها در بیوی پیج فروشگاهی‌تان استفاده کنید، می‌توانید از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات لینک‌دهی استفاده کنید. یکی از بهترین سایت‌ها در این زمینه زیلینک است. با بهره‌گیری از این سایت می‌توانید گلچین لینک‌های خود را در بخش پروفایل قرار دهید.

·  هایلایت استوری اینستاگرام

برای موفقیت در اینستاگرام بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید گنجانده شده ضروری است. هایلایت استوری یک ویژگی نسبتا جدید است که باعث می‌شود تا استوری‌های مرتبط را در یک هایلایت قرار دهید تا برای همیشه در پیج شما باقی بماند. هایلایت استوری مناسب که دارای محتوای معرفی حوزه کاری‌تان باشد دارای اهمیت است.

·  اضافه کردن گزینه خرید به پروفایل

با اضافه کردن گزینه خرید در بخش پروفایل پیج کاری خود، می‌توانید به‌راحتی یک کال تو اکشن ایجاد کرده و فالوررهای خود را به اپلیکیشن یا سایت فروشگاه‌تان هدایت کنید.

3. داشتن استراتژی محتوایی

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران و جهان است که هر کاربر به‌صورت میانگین در طول روز حدود 30 دقیقه را در این شبکه اجتماعی سپری می‌کند. این امر نشان می‌دهد که کاربران فعال اینستاگرام بسیار زیاد هستند. برای دستیابی به موفقیت در اینستاگرام کافی است استراتژی محتوایی داشته باشید. در صورتی که بتوانید محتوای پیج خود را با یک استراتژی مناسب نگارش کنید، قادر خواهید بود تا فالوررهای ارگانیک جذب کنید.

اصول استراتژی محتوا برای کسب و کارهای کوچک

از انواع پست‌ های اینستاگرام که برای نمایش به کاربران مهم است می‌توان به پست‌های تبلیغاتی، نقل‌قول‌های انگیزشی، محتوای آموزشی، عکس‌های محصولات و… اشاره کرد. وجود تنوع در پست باعث می‌شود تا کاربران در پیج شما سرگرم شوند که این امر بسیار مهم است. اگر از یک نوع پست مشابه در پیج کاری خود استفاده کنید، کاربران خسته می‌شوند که این امر باعث کاهش تعامل آنها با پیج‌تان خواهد شد.

قرار دادن ویدیو بسیار مهم است؛ چرا که می‌تواند کاربران را برای مدت زمان زیادی سرگرم کند. اشتراک‌گذاری ویدیو به نسبت تصاویر بیشتر است و این امر می‌تواند به‌عنوان یک تبلیغ غیرمستقیم برای پیج فروشگاهی شما محسوب شود. اگر قصد دارید از ویدیو استفاده کنید، بهتر است از سبک جدید آن یعنی ریلز استفاده کنید.

برای انتشار ویدیو بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • بهتر است ویدیوها را در فضای روشن تهیه کنید یا به دنبال انتشار ویدیوهایی با پس‌زمینه روشن باشید.
  • استفاده از پس‌زمینه روشن و سفید به‌عنوان رمز موفقیت در اینستاگرام است؛ چرا که کاربران حساسیت بیشتری به رنگ‌های تیره از خود نشان می‌دهند.
  • کافی است تصاویر خود را با کنتراست بالا و جذابیت بصری تهیه کنید.

4. استفاده از هشتگ‌های کاربردی

اگر به دنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید، بهتر است هشتگ‌ها را با وسواس زیادی استفاده کنید. برای پیدا کردن بهترین هشتگ‌ها کافی است به تصویر یا ویدیوی پست خود نگاه کرده و موارد مهم در آن را در هشتگ ذکر کنید. برای هر پست استفاده از حداقل 15 هشتگ توصیه شده است. پس، بهتر است نصف آن را مرتبط با حوزه کاری خود انتخاب کرده و نصف دیگر را بر حسب موارد موجود در تصویر درج کنید. کاربران اینستاگرام با کمک هشتگ‌های درج‌شده می‌توانند پست مورد علاقه خود را پیدا کنند.

هشتگ‌های هر پست را متناسب با نوع پست خود تغییر دهید. کپی کردن هشتگ در تمام پست‌ها به‌عنوان یک کار اشتباه محسوب می‌شود که در طولانی مدت افت پیج‌تان را به دنبال خواهد داشت.

5. بهره‌گیری از استوری

یکی راه‌های موفقیت در اینستاگرام و رسیدن به فروش بیشتر، استفاده صحیح از استوری اینستاگرام است. راز ماندگاری در ذهن مخاطب، داشتن فعالیت مداوم و مستمر است که بسیاری از کسب و کارهای امروزی به آن توجه دارند. قرار دادن استوری‌های جذاب باعث دیده شدن بیشتر پیج شما در میان مخاطبان خواهد شد. از طریق این ویژگی می‌توانید به‌آسانی مخاطبان خود را به شکل مستقیم به پست‌های صفحه یا وب‌سایت خود مرتبط کنید.

هایلایت استوری‌ اینستاگرام نیز مهم است و باعث ایجاد یک تجربه ماندگار برای فالوورهای‌تان خواهد شد.

6. فعال کردن گزینه شاپ در پیج

اینستاگرام در آپدیت‌های اخیر خود با فعال کردن گزینه تگ محصول برای پروفایل‌های تجاری، به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌آسانی بر روی محصول خود کلیک کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مورد نظر خود منتقل شوند. فعال کردن گزینه شاپ می‌تواند به‌عنوان یک راز دیگر برای موفقیت در اینستاگرام محسوب شود. مزایای فعال کردن شاپ شامل پست‌هایی با قابلیت خرید، استوری‌های فروش محصولات، تبلیغات از طریق اینفلوئنسر و پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند.

استوری اینستاگرام

7. برگزاری مسابقه

برای رسیدن به فروش بیشتر و جذب کاربران هدف بهتر است از ترفندهای برگزاری مسابقه استفاده کنید. برگزاری مسابقه به‌عنوان یک راه آسان و کم‌هزینه برای جذب فالوور ارگانیک است. اگر بخواهید پروفایل ویزیت پیج خود را افزایش دهید کافی است در طول ماه مسابقه‌های مختلف برگزار کنید. از انواع مسابقه‌های قابل اجرا در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از فالوررهای خود بخواهید که یک یا چند نفر از دوستان خود را در پست خاصی تگ کنند.
  • لایک کردن و قرار دادن کامنت نیز به‌عنوان یکی دیگر از شیوه‌های افزایش تعامل مخاطبان با پیج‌تان است.
  • می‌توانید از محتوای تولیدشده کاربران برای پیج خود استفاده کنید. این شیوه با نام UGC شناخته می‌شود که بسیار کارآمد است.

8. کمک گرفتن از اینفلوئنسرها

یکی دیگر از شیوه‌های موفقیت در اینستاگرام کمک گرفتن از اینفلوئنسر است. در این شیوه تبلیغاتی، افراد تاثیرگذار با بیان خودشان، محصولات شما را در پیج خود تبلیغ می‌کنند که تاثیرگذاری زیادی بر روی فروش شما خواهد داشت. این شیوه تبلیغاتی به‌عنوان یک روش تبلیغی جدید محسوب می‌شود و به نسبت روش‌های سنتی کارآیی بیشتری دارد. در این روش، مشتریان با افراد حقیقی و مصرف‌کننده محصول ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنند که باعث جلب اعتماد آنان می‌شود.

آشنایی با انواع اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی

9. استفاده از تبلیغات اینستاگرام

بهره‌گیری از تبلیغات به‌عنوان یکی از روش‌های فروش در اینستاگرام است. انتخاب پیج‌های هدف می‌تواند شما را به فروش بیشتر برساند. گزینه‌های زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که هر فرد بر حسب نیاز، بودجه و استراتژی خود می‌تواند از سبک‌های مختلف تبلیغات استفاده کنید. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نیز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای تجاری قرار گرفته است که بازدهی زیادی دارد.

10. بهره‌گیری از ابزارهای تجزیه و تحلیل

استفاده صحیح از ابزار  های تجزیه و تحلیل باعث می‌شود تا مدیران پیج بتوانند اطلاعات آماری زیادی در مورد عملکرد پیج خود کسب کنند. توجه داشته باشید که ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام تنها در پروفایل‌های تجاری در دسترس هستند. در واقع افرادی که پیج خود را بر روی حالت بیزینسی قرار داده‌اند می‌توانند به‌آسانی با مراجعه به بخش مدیریت پنل خود، از آمارهای ثبت‌شده جهت تجزیه و تحلیل استفاده کنند.

بخش اینسایت می‌تواند تعداد کل بازدیدهای پروفایل، تعداد کل کلیک‌های وب‌سایت، دسترسی به تعداد کل بازدیدکنندگان در طول مدت مشخص، عملکرد هر پست، تعداد کل بازدیدهای استوری و… را نمایش دهد که تجزیه و تحلیل این موارد به‌عنوان رمز موفقیت در اینستاگرام شناخته می‌شود. همچنین، به کمک بخش اینسایت می‌توان میزان دقیق ایمپرشن‌ها، ریچ و انگیجمنت را مشاهده کرد.

جمع‌بندی درباره موفقیت در اینستاگرام

Instagram به‌عنوان یک پلتفرم جذاب و پولساز برای کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان شناخته شده است. افراد و صاحبان مشاغل امروزی برای موفقیت در اینستاگرام باید از شیوه‌ها و ترفندهای موفقیت‌ فروشگاه‌های بزرگ پیروی کنند. در این مقاله جزئیات مسیر موفقیت فروشگاه‌های بزرگ شرح داده شد. به‌کارگیری هر بخش باعث می‌شود تا افراد با داشتن یک پیج بیزینسی بتوانند تعامل کاربران خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. با توجه به موارد گفته‌شده در این مقاله، در صورتی که نکات تازه‌ای وجود دارد، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آواز مارکتینگ مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *