آواز مارکتینگ

بهترین روش های تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است که کاربران زیادی دارد. کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌توانند از شیوه تبلیغات در تلگرام استفاده کنند. بعد از اعمال محدودیت در این شبکه اجتماعی، تعداد کاربران آن کمی با افت مواجه شد اما پس از گذشت چند ماه مجدد تعداد کاربران تلگرام افزایش یافت.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد خدمات سوشال مدیا صحبت کنیم و چند روش تبلیغات در تلگرام را بیان کنیم. در صورتی که می‌خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

انواع تبلیغات در تلگرام

اگر عضو کانال‌های تلگرامی باشید، قطعا تبلیغات مختلف را در کانال‌ها دیده‌اید. تبلیغات به‌عنوان یک شیوه‌ سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید که در آن کسب و کارهای مختلف می‌توانند متناسب با نیاز خود، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. تبلیغات در این شبکه اجتماعی به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تبلیغات بازدیدی

در شیوه تبلیغات بازدیدی، فرد به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغات او انجام می‌شود، هزینه پرداخت می‌کند. این شیوه تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه به نظر می‎‌رسد. کسب و کارهایی که دارای بودجه محدود برای تبلیغات در تلگرام هستند، می‌توانند شیوه تبلیغات بازدیدی را در برنامه خود قرار دهند. در این شیوه تبلیغی هر مدیر تجاری می‌تواند بر حسب بودجه خود در کانال‌های مرتبط تبلیغ خود را انجام دهد.

تعداد بازدیدهای هر پست از روی علامت چشم که در بخش پایین پیام‌های تلگرام وجود دارد مشخص می‌شود.

2. تبلیغات ساعتی

تبلیغات ساعتی شیوه‌ دیگر تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام است که دردسرهای کمتری دارد. در این شیوه تبلیغات، با توجه به زمان خالی تبلیغات یک کانال، مدیر یا صاحب یک کسب و کار می‌تواند ساعات خاصی را برای انجام تبلیغات خود انتخاب کند. این نوع تبلیغات به‌صورت 6، 12 و 24 ساعته انجام می‌شود. یک نکته کلیدی که در سفارش تبلیغات ساعتی وجود دارد، انتخاب بهترین زمان است.شبکه اجتماعی تلگرام

مدیران کسب و کارها برای انجام چنین تبلیغاتی باید بتوانند بهترین ساعت را انتخاب کنند تا مخاطبان هدف آن‌ها در آن زمان آنلاین باشند. این موضوع را می‌توان از روی سن، جنسیت، شغل کاربران و همچنین پرسونای مخاطبان هدف کانال شناسایی کرد.

3. تبلیغات گسترده

در بحث تبلیغات در تلگرام، به دلیل بازدهی مناسبی که دارد مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. در این شیوه تبلیغاتی، مدیران کسب و کارهای امروزی با یک تیم تبلیغات تماس گرفته و از آن‌ها می‌خواهند که مسئولیت انجام آن را بر عهده بگیرند. مدیران کسب و کارها دیگر با مسائل مختلف نظیر زمان، انتخاب نوع شیوه تبلیغات و… درگیر نخواهند بود و با خیال راحت می‌توانند به سایر امور مربوط به شرکت یا مؤسسه خود رسیدگی کنند.

باید خاطرنشان کرد که تبلیغات گسترده نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغات گران‌تر است و می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد.

4. تبلیغات کلیکی

یک نوع دیگری از تبلیغات در تلگرام وجود دارد که با نام تبلیغات کلیکی ارائه می‌شود. در این شیوه تبلیغات، به تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغات می‌شود، هزینه آن دریافت خواهد شد. این شیوه از سایر روش‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. می‌توان گفت که انتخاب تبلیغات کلیکی با چالش‌های مختلفی همراه است. بزرگ‌ترین مشکل در تبلیغات کلیکی این است که آگاهی از تعداد کلیک‌های واقعی انجام شده، نیاز به نصب سامانه‌های مخصوص دارد.

ممکن است سامانه‌های نصب‌شده تعداد کلیک‌ها را به‌صورت دقیق نمایش ندهند که این امر می‌تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند. از دیگر مشکلات تبلیغات کلیکی می‌توان به انجام کلیک‌های مداوم و بی‌هدف از سوی رقبا اشاره کرد. مدیران کسب و کارهای امروزی بهتر است از تبلیغات کلیکی برای نمایش محصولات و خدمات خود تا حد امکان استفاده نکنند و به دنبال انتخاب سایر روش‌های تبلیغاتی باشند.

5. تبلیغات پاپ آپ

در این شیوه تبلیغات که به آن تبلیغات با جذب اختیاری گفته می‌شود، کاربران به‌صورت اختیاری با مشاهده تبلیغات بر روی گوشی خود می‌توانند عضو کانال شوند. در واقع این شیوه تبلیغاتی بدین صورت است که فرد در هنگام کار کردن با گوشی، یک تبلیغ در بخش نوتیفیکیشن مشاهده می‌کند. و در صورت تمایل، می‌تواند عضویت در کانال را بپذیرد.

انواع تبلیغات

نحوه انتخاب بهترین کانال برای تبلیغات

تبلیغات در تلگرام مانند سایر شیوه‌های تبلیغاتی زمانی اثربخش است که مدیران کسب و کارهای امروزی بتوانند به‌صورت هدفمند تبلیغات خود را انجام دهند. در این بخش می‌خواهیم در مورد نحوه انتخاب بهترین کانال برای تبلیغات صحبت کنیم. برای شناسایی بهترین کانال‌ها استفاده از شیوه‌های زیر اثربخش است:

· عضویت در کانال تلگرام

به‌عنوان مدیر بازاریابی کافی است کلیدواژه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت‌هایی شوید که مرتبط با کسب و کارتان هستند. می‌توانید شبکه‌های اجتماعی این سایت‌ها را بررسی کنید. معمولا هر کسب و کاری دارای یک کانال در تلگرام است. در صورت وجود کانال، عضو آن شده و بعد از بررسی همه جوانب می‌توانید برای انتشار تبلیغات خود با مدیر کانال صحبت کنید.

کانال‌ تلگرامی

· کمک گرفتن از کانال‌های تلگرامی دیگر افراد

اگر عضو کانال‌ تلگرامی هستید، احتمال دارد که با مشاهده پست‌های تبلیغاتی که به‌صورت روزانه در کانال قرار می‌گیرند، تبلیغات مناسب از جنس کسب و کار خود را پیدا کنید. در این صورت، به‌عنوان مدیر بازاریابی قادر خواهید بود تا به‌آسانی مراحل عضویت در کانال و تبلیغات را انجام دهید.

· استفاده از سایت‌های معرفی کانال تلگرامی

با توجه به افزایش تبلیغات در تلگرام، بسیاری از سایت‌های داخلی به معرفی کانال‌های تلگرامی می‌پردازند تا مدیران کسب و کارها در صورت نیاز بتوانند در کمترین زمان ممکن بهترین کانال‌ها را انتخاب کنند. برای پیدا کردن کانال‌های تلگرامی مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید به این مجموعه‌ها مراجعه کنید.

مزایای تبلیغات تلگرام

تبلیغات تلگرام به‌عنوان یک ضرورت برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود. اگر دارای یک فروشگاه هستید، برای این که بتوانید مشتریان هدف خود را جذب کنید بهتر است تبلیغات در تلگرام را به‌شکل اصولی انجام دهید. امروزه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا محصولات مورد نیاز خود را به‌شکل غیرحضوری خریداری کنند. وجود تلگرام باعث می‌شود تا کاربران با مشاهده جزئیات یک محصول و بدون صرف زمان زیاد، خرید خود را در یک بستر امن انجام دهند. از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات در تلگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع محتوا در تلگرام قابل تبلیغ است.
  • قابلیت تبادل محتوا به‌صورت رایگان با کانال‌های دیگر وجود دارد.
  • تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام مقرون‌به‌صرفه‌تر و پربازده‌تر است.

قیمت تبلیغات در تلگرام

قیمت هر کدام از انواع تبلیغات تلگرامی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به نیاز شرکت‌ها انتخاب می‌شود. به‌عنوان مثال، تعرفه تبلیغات کلیکی از حدود 150 هزار تومان آغاز می‌شود. سایر روش‌های تبلیغاتی نیز هزینه‌های دریافتی را بر اساس تعداد عضو و میانگین بازدید تعیین می‌کنند. عامل دیگری که در قیمت تبلیغات تلگرام تاثیرگذار است، چندمین پست بودن تبلیغ است. به ‌نوان مثال، زمانی که پست تبلیغاتی به‌عنوان آخرین پست در نظر گرفته شود، می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

بازاریابان یک شرکت برای کاهش هزینه تبلیغات خود می‌توانند از ساخت ربات تلگرامی استفاده کنند. در میان شیوه‌های تبلیغاتی بیان‌شده در شبکه اجتماعی تلگرام، اجرای تبلیغات گسترده هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

جمع‌بندی درباره تبلیغات در تلگرام

در میان روش‌های مؤثر بازاریابی، تبلیغات در تلگرام به‌عنوان یک شیوه بسیار کلیدی و اثربخش محسوب می‌شود. در این شیوه بازاریابی، به جای این که منتظر بمانید تا مشتری به سراغ‌تان بیاید، خودتان به سمت مشتری‌ هدفمند حرکت خواهید کرد. این شیوه بازاریابی با هزینه متوسط رو به بالا قابل انجام است. با توجه به این که تعداد کاربران تلگرام در ایران رو به افزایش است، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از این شیوه تبلیغاتی برای رسیدن به سودآوری بیشتر استفاده کنند. شما می‌توانید کمپین دیجیتال خود را به تیم متخصص آواز مارکتینگ بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *