آواز مارکتینگ

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از موضوعات کلیدی در جهت رسیدن به موفقیت، تولید محتوا اینستاگرام است که یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در میان مردم ایران و جهان است. این شبکه به دلیل داشتن قابلیت‌های خاص به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند کسب و کار خود را در آن تبلیغ کرده و به سودآوری دست پیدا کنند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که کیفیت بالای محتوا اینستاگرام به صورت مداوم می‌تواند یک کسب و کار را به موفقیت برساند.

در این شبکه اجتماعی می‌توان انواع محتواهای تصویری و ویدیویی را ایجاد کرد که هر کدام به نحوی برای مخاطبین بسیار جذاب هستند. در این مقاله قصد داریم تا به تولید محتوا اینستاگرام بپردازیم و در ادامه ایده‌های تولید محتوای مناسب را بیان کنیم. در صورتی که دارای کسب و کار اینترنتی هستید و قصد دارید تا در شبکه اینستاگرام به موفقیت برسید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مفهوم تولید محتوا اینستاگرام

در یک تعریف کلی می‌توان گفت که ارائه اطلاعات طبقه بندی شده و مفید به مخاطب، تولید محتوا نام دارد. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام ارائه محتواهای مناسب با شناخت مخاطبین هدف است. کسب و کارهای امروزی با داشتن ایده تولید محتوا برای اینستاگرام می‌توانند در طی مدت مشخص به سودآوری دست پیدا کنند. در سال‌های اخیر استفاده از سوشال مدیا باعث شده است تا کسب و کارهای مختلف برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبین هدف خود از استراتژی‌های بازاریابی استفاده کنند.

شناخت مخاطبین هدف برای تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود تا هزینه‌های کسب و کارهای تجاری تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. واضح است که هر چه محتوای تولید شده مناسب با نیاز مخاطبین هدف باشد، تعامل فالوورها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند که این امر باعث دیدن شدن خدمات یک کسب و کار می‌شود. جذب مخاطب هدف در نهایت باعث ایجاد یک ارزش دو طرفه خواهد شد، چرا که کاربران با مشاهده محصولات و خدمات‌تان، از محتوای تولید شده به شکل بهینه استفاده می‌کنند. شرکت‌های تجاری نیز با داشتن مخاطبین وفادار می‌توانند به سودآوری بیشتری برسند.

مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش گام‌های تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین گام‌های تولید محتوا در این شبکه اجتماعی، داشتن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام است. شناخت کلیت فعالیت شرکت و همراه شدن با اهداف مجموعه، باعث می‌شود تا افراد مرتبط بتوانند بهترین محتوا را تولید کنند. در این بخش قصد داریم تا برای تدوین استراتژی محتوای اینستاگرام نکات جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم:

شناخت مسیر جذب مخاطب

برای تولید محتوا اینستاگرام و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باید ابتدا مخاطبین خود را به درستی بشناسید تا در نهایت بتوانید محتوا را متناسب با نیاز آنان تولید کنید. تولید محتوا زمانی ارزشمند است که بتواند مخاطب را درگیر کند. در این میان بررسی وضعیت رقبا نیز دارای اهمیت است، چرا که با الهام گرفتن از فعالیت آنها می‌توانید بدون کپی برداری، ایده‌های خود را پیاده سازی کنید. با بررسی رقبا می‌توانید به آسانی متوجه شوید که چه فعالیت‌هایی را از قلم انداخته‌اید.

با شناخت فعالیت‌های انجام نشده و اجرای آنها در قالب تولید محتوای مناسب می‌توانید مخاطبین بیشتری را کسب کنید.

داشتن شخصیت استوار

دقت داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت باید در تمام شبکه‌های اجتماعی یک شخصیت مستقل و استوار داشته باشید. در صورت عوض شدن لحن صحبت شما به مرور زمان، مخاطب نمی‌تواند به شما و کسب کارتان اعتماد کند. بهتر است در مورد شخصیت برند خود فکر کرده و ویژگی‌های آن را یادداشت کنید. باید بدانید که چه ارزشی را به مخاطب خود منتقل می‌کنید. به عنوان مثال نمی‌توانید چند محتوا را با لحن جدی و خشک منتشر کرده و چند محتوا را با سبک شوخ طبعی بالا ارسال کنید. داشتن شخصیت استوار به شما کمک خواهد کرد تا به موفقیت دست پیدا کنید.

ساخت هویت بصری ویژه

برای داشتن تولید محتوا اینستاگرام بهتر است یک هویت بصری ویژه برای محتواهای خود ایجاد کنید. اینستاگرام به عنوان اقیانوس محتوا شناخته می‌شود که در این میان اگر بخواهید شانس دیده شدن محتوای خود را داشته باشید، بهتر است از یک قالب استاندارد استفاده کنید. برای ساخت یک قالب استاندارد که مخاطب را به سمت کسب و کار شما سوق دهد، می‌توانید از یک طراح گرافیست کمک بگیرید یا برای شروع کار از وب سایت‌های مختلف نظیر کنوا استفاده کنید.

داشتن تقویم محتوایی مناسب

برای این که بتوانید مخاطبین را در زمان مناسب همراه خود کنید، باید تقویم محتوایی داشته باشید. با ایجاد و ساخت تقویم محتوایی قادر خواهید بود تا در زمان خود صرفه جویی کرده و حضور خود در شبکه اینستاگرام را مدیریت کنید. در تقویم محتوایی بیان کنید که موضوع پست شما چیست و چه زمانی منتشر خواهد شد. تداوم برنامه ریزی به شما کمک خواهد کرد تا ضمن تولید محتوا اینستاگرام باکیفیت، بتوانید به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کنید.

عدم انجام تبلیغات زیاد

باید بدانید که کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به تماشای تبلیغات پشت سر هم ندارند. تبلیغات پشت سر هم باعث می‌شود تا کاربران شما، پیج‌تان را آنفالو کنند. پس بهتر است در طول روز برای تولید محتوای باکیفیت و جذاب وقت گذاشته و با داشتن یک استراتژی مناسب، محصولات خود را به مخاطبین‌تان معرفی کنید.

نکات کلیدی برای تولید محتوای موفق

حال که با گام‌های تولید محتوا اینستاگرام آشنا شدید، برای این که بتوانید محتوای تولید شده را به شکل بهینه به مخاطبین خود ارائه دهید، کافی است به نکات گفته شده در این بخش توجه داشته باشید:

برقراری ارتباط نزدیک

اگر بتوانید در اینستاگرام ارتباط نزدیکی با مخاطبین خود برقرار کنید، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. ارتباط با مخاطب به عنوان یک اصل کلی و اساسی برای پیشرفت در این فضا است. داشتن رابطه مناسب با مخاطبین باعث افزایش وفاداری آنان خواهد شد. از طرف دیگر توجه کنید که ارتباط با همکاران‌تان باعث می‌شود تا در نهایت سه ضلع مثلث کاری‌تان که شامل شما، همکاران و مخاطبین است به خوبی شکل بگیرد.

همکاری با اینفلوئنسرها

هر چند که با تولید محتوا اینستاگرام می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید اما همکاری با اینفلوئنسرها به عنوان یک راه میان‌بر برای رسیدن سریع‌تر به مقصد شناخته می‌شود. به ازای پرداخت هزینه تبلیغات می‌توانید رشد صفحه خود را چندین برابر کنید.

شناسایی زمان مناسب انتشار محتوا

یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در ارائه تولید محتوا به مخاطبین، در نظر گرفتن زمان مناسب انتشار محتوا است. حتما از بخش insight یا آمار صفحه کاری خود، بهترین زمان انتشار محتوا را شناسایی کنید. اگر مخاطبین شما خانم‌های خانه‌دار هستند، بهترین زمان برای انتشار پست احتمالا صبح است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال می‌کنند، افراد کارمند هستند، قطعا عصر می‌تواند زمان مناسبی برای انتشار محتوا تولید شده باشد.

استفاده از هشتگ‌ها به بهترین شکل

در تولید محتوا اینستاگرام برای دیده شدن محتوای تولید شده، بهتر است از هشتگ‌ها به بهترین شکل استفاده کنید. با راه اندازی طوفان فکری می‌توانید بهترین هشتگ‌های اینستاگرام را شناسایی کرده و از آنها در محتوای خود بهره ببرید. البته باید خاطر نشان کرد که استفاده بی‌رویه از هشتگ می‌تواند برای پیج‌تان مضر باشد.

نوشتن کپشن مناسب

توجه داشته باشید که مخاطبین علاوه بر مشاهده پست، به کپشن نیز توجه می‌کنند. کپشن را باید به گونه‌ای بنویسید که مخاطب را در کسری از ثانیه جذب خود کنید. قرار دادن یک کال تو اکشن مناسب نیز می‌تواند تعامل کاربر را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام

حال که با نکات کلیدی برای تولید محتوا اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است در مورد ایده‌های جذاب در این شبکه اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این بخش به مهم‌ترین ایده‌های جذاب اشاره خواهیم داشت:

ارائه کد تخفیف و پیشنهاد شگفت انگیز

کد‌های تخفیف و پیشنهاد شگفت انگیز از جمله محرک‌هایی هستند که مخاطب را وادار به خرید می‌کنند. اعمال کد تخفیف زیاد به مشتریان این امکان را می‌دهند تا محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. به عنوان مثال برای ایجاد پیشنهاد شگفت انگیز می‌توانید ارسال رایگان یا هدیه محصول ایکس را به عنوان اشانتیون در نظر بگیرید.

اشاره به جملات بزرگان

در هر زمینه کاری که هستید می‌توانید از افراد مشهور جملات مرتبط را نقل قول گرفته و در محتوای خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبین درک کنند که فعالیت برند شما در راستای ارزش‌هایی است که افراد سرشناس آن را تعریف کرده‌اند.

ارائه محتوای آموزشی

اگر بخواهید تولید محتوا اینستاگرام را به درستی انجام دهید، ضمن فروش محصولات مورد نظر خود باید در زمینه فعالیت‌تان چند محتوای آموزشی نیز تهیه کنید. اگر در رابطه با گردشگری مشغول به فعالیت هستید، بهتر است یک محتوا در مورد آموزش دسترسی به نقاط جذاب ایران تهیه کنید.

انتشار پشت صحنه

مخاطبین علاقه دارند که پشت صحنه فعالیت شما را مشاهده کنند، پس بهتر است گاهی از اوقات با ضبط فیلم یا گرفتن عکس از پشت صحنه، این حس را در مخاطبین ایجاد کنید که به آنها اهمیت می‌دهید. این کار باعث ایجاد حس همدلی بیشتر در میان مخاطبین خواهد شد.

پشت صحنه تولید محتوا ویدیویی

توجه کردن به ترندها

برای یافتن ایده‌های جدید اینستاگرامی بهتر است ترندها را در نظر بگیرید. وجود انواع چالش‌ها در دنیا باعث می‌شود تا بتوانید همگام با مردم جهان، کسب و کار خود را پیش ببرید. به عنوان مثال در دوران کرونا، با تشویق کردن مردم به شستن دست و استفاده از ماسک می‌توانید این کار را انجام دهید.

نیم نگاهی به محصولات جدید

بهتر است درباره محصولات و خدمات جدید خود یک نیم نگاه تهیه کرده و آن را منتشر کنید. تولید محتوا اینستاگرام بر اساس محصولات آینده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مخاطبین خود را آماده پذیرش خدمات و محصولات جدید کنید.

تجربه مشتری

ارائه تجربه مشتری‌های قبلی یکی از ایده‌های جذاب تولید محتوا است. در صورتی که رضایت مشتری خود را در اینستاگرام منتشر کنید، می‌توانید حس اطمینان را در مخاطبین خود نیز فعال کنید. همچنین با ارائه نظرات مشتریان ناراضی و راه حل تبدیل کردن آنها به مشتریان راضی، باعث می‌شود تا مخاطبین اطمینان بیشتری به کسب و کار شما داشته باشند.

ایجاد مسابقه

برگزاری مسابقه برای مخاطبین همواره جذاب است. مسابقه باعث ایجاد حس رقابت میان مخاطبین شده که یک محیط تعاملی و شاد را ایجاد خواهد کرد. برای این که بتوانید به سادگی یک مسابقه برگزار کنید، کافی است ایده‌های ساده را به کار بگیرید.

جمع بندی اصول تولید محتوا اینستاگرام

با توجه به اینکه اینستاگرام به عنوان یک شبکه محبوب در میان افراد شناخته شده است، کسب و کارهای امروزی نیز برای این که بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند، باید اصول تولید محتوا اینستاگرام را یاد بگیرند. در این مقاله در مورد تولید محتوای اصولی صحبت کردیم. بهره‌گیری از ایده‌های جذاب باعث جذب بیشتر مخاطبین خواهد شد. در میان ایده‌های بیان شده شما کدام ایده‌ها را می‌پسندید؟ در صورت تمایل نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *